جزئیات تازه از ماجرای «کیک‌های آلوده به قرص»

کدخبر: ۳۱۶۱۴۳
اقتصادنیوز؛ رحمان ملکوتی، دادستان عمومی و انقلاب چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲ انبار بزرگ مشکوک به کیک‌های آلوده حاوی قرص در سطح این شهرستان پس از بررسی‌های لازم بهداشتی و اطمینان از سلامت کالاهای موجود فک پلمب شد.
جزئیات تازه از ماجرای «کیک‌های آلوده به قرص»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رحمان ملکوتی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: توقیف بخشی از انبار شرکت‌ها تنها برای بررسی دقیق‌تر و عالمانه موضوع بوده و با همکاری کامل مسوولان شرکت‌ها انجام شده است.

وی افزود: تمامی مسوولان قضایی، اجرایی، انتظامی و بهداشتی شهرستان چابهار با حضور در محل ۲ انبار مشکوک کیک حاوی قرص نسبت به بررسی دقیق موضوع اقدام و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد هیچ‌گونه اشکالی در کیک‌های تولیدی و در حال عرضه آن شرکت‌ها وجود نداشت.

دادستان عمومی و انقلاب چابهار گفت: پس از بررسی کامل بهداشتی و فنی از انبارهای مشکوک رفع پلمب شد و قطعا شرکت‌های معتبر ملی مذکور با حمایت بیش از پیش مسوولان امر می‌توانند با رعایت مقررات آزادانه به فعالیت اقتصادی خود ادامه دهند.

وی بیان کرد: در خصوص برخی اخبار منتشر شده از سوی مراجع رسمی با عنوان (شناسایی عوامل توزیع کیک‌های آلوده در چابهار) این امر علی رغم همه‌ی تلاش‌های همکاران ما در دادستانی و اقدامات پیشگیرانه و بررسی‌های صورت گرفته صحت نداشته و به نظر می‌رسد برخی از مسوولان غیرمرتبط به دستگاه قضایی و بی‌اطلاع از روند بررسی‌ها اظهاراتی کرده‌اند که برداشت‌های اشتباهی را رغم زده است.

ملکوتی ادامه داد: هم‌اینک اصل موضوع کیک‌های آلوده در حال بررسی بوده و مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی چابهار در حال رصد موضوع هستند و به محض حصول اطمینان اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درخصوص انتشار برخی اخبار خلاف واقع خاطرنشان کرد: موضوعات منتشر شده در شهرستان چابهار سابقه نداشته و امیدواریم بتوانیم در سطح ملی سریعا این دغدغه را رفع کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب چابهار از پیگیری‌های رسانه‌ای و حساسیت خبرگزاری جمهوری اسلامی در خصوص دغدغه‌های مردم قدردانی کرد و افزود: موضوع عنوان شده در سطح حوزه قضایی چابهار با عنوان کیک‌های آلوده یا حاوی قرص‌های مشکوک مدتی است که در دست بررسی قرار گرفته و مصادیقی البته به صورت غیرقابل استناد قضایی از سوی مردم به ناظران بهداشتی ارائه شده که این وظیفه را برای مسوولان ایجاد می‌کند تا در جهت پاسخگویی به سوالات ذهنی مردم تلاش مضاعفی کنند.

وی تصریح کرد: از آنجا که موضوع با سلامت مردمی ارتباط مستقیمی دارد و با توجه به ملاحظه مصادیقی از این موضوع از چند نوع کیک که البته از برندهای معتبر ملی هستند و اخذ نظر مراجع بهداشتی شهرستان و لزوم بررسی دقیق موضوعات در هر یک از مصادیق با همکاری کامل مسوولان آن شرکت‌های تولیدی به صورت موقت از عرضه محصولات مشابه به بازار منع و تنها انبار مربوط به همان کالاها پلمب شده‌اند.

ملکوتی گفت: البته باید توجه داشت که دستورات قضایی صرفاً جهت برخورد و مجازات صادر نمی‌شود بلکه بسیاری از دستورات قضایی جنبه پیشگیری، حمایتی و صیانتی دارد.

وی افزود: محتمل است که موضوع آلودگی تعداد معدودی از کیک‌ها به قرص تلاش جهت لطمه زدن به تولیدات معتبر داخلی بوده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهار داشت: انبارهای پلمب شده در این شهرستان پس از بررسی‌های لازم و مشاهده نشدن هیچ کیکی حاوی قرص فک پلمب شدند.

رحمدل بامری افزود: تاکنون هیچ شخصی در این رابطه دستگیر نشده و دستگاه قضایی و نیروهای امنیتی در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد و دشمنان نظام اسلامی با هدف ضربه زدن به اقتصاد کشور بعد از خط تولید کارخانه کیک‌ها را باز  کرده و در آنها قرص جاساز و توزیع کرده‌اند.

فرماندار چابهار بیان کرد: دشمن به هر طریقی می‌خواهد به مردم ایران ضربه بزند و سلامت افراد برای آنها اهمیتی ندارد.

وی گفت: هرگونه مسائل، مشکلات و موارد مشکوک سریعا با هوشیاری مردم و مسوولان رصد و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.

بامری اظهار داشت: همان گونه که از تولید داخلی و سرمایه گذاران حمایت می‌کنیم نسبت به سلامت مردم نیز حساس هستیم.

وی بیان کرد: انبارهای کیک مشکوک به قرص با بازدید چند ساعته اعضای شورای تامین مورد بررسی دقیق قرار گرفت و خوشبختانه هیچ کیک حاوی قرص مشاهده نشد.

فرماندار چابهار گفت: بر اساس گفته مدیرکارخانه و سرمایه گذار چنانچه قرص در کارخانه در  کیک‌ها جاسازی شده بود باید الان این قرص ها پودر می‌شد نه اینکه سالم هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید