تایرهای جدید به اینترنت متصل می‌شوند!

کدخبر: ۳۱۶۱۵۱
اقتصاد نیوز:توانایی و قابلیت اتصال 5G اکنون به‌جایی رسیده است که در حوزه صنعت خودرو نیز در حال ورود پیدا کردن است.درواقع این اتصال به اینترنت، دیگر چیزی که بخواهد برای تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا ناآشنا جلوه کند.
تایرهای جدید به اینترنت متصل می‌شوند!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از چرخان، گوش دادن به موسیقی موردعلاقه‌تان از چندین سال گذشته یا مسیریابی برای پیدا کردن مسیر و مقصد نهایی؛ اما این ارتباطات گسترده، چگونه می‌خواهد خود را به‌صورت انقلابی در صنعت خودرو نشان داده و جذابیت آن را چندین برابر کند.

شرکت تایرسازی معروف پیرلی (Pirelli) اکنون، تایری را در اختیار دارد که می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را از شرایط جاده و دیگر فاکتورهای مهم، به خودروی شما و وسایل موتوری اطرافش، ارسال نماید. درواقع تایر ساز خلاق ایتالیایی، درون این تایر از یک صفحه به کوچک به‌اندازه یک سکه استفاده کرده که درون آن، حسگرها، پردازنده و وسایل ارتباطی الکترونیکی جای گرفته‌اند. این صفحه می‌تواند اطلاعات و موارد حیاتی مهم را رصد کرده و آن‌ها را به ECU(مغز متفکر خودروها) و دیگر وسایل الکترونیکی نزدیک خود ارسال نماید.

برای مثال اگر خودروی شما در حال سرخوردن در یک مسیر گل‌آلود و خیس باشد، این تایر می‌تواند از به وجود آمدن خطر جلوگیری کرده و حتی به دیگر وسایل موتوری پشت سر شما نیز هشدار ارسال کند.

درواقع در این‌گونه مواقع، خودرو می‌تواند با سیگنال دریافتی از تایر، قدرت را کم‌وزیاد کرده، کشش کنترلی را تغییر داده یا حتی تغییرات مربوط به سیستم تعلیق را مطابق با شرایط جدید، ایجاد نماید. این تایرها، همچنین می‌توانند دیگر موارد کمتر حیاتی مانند عمق لاستیک، فشار باد درون لاستیک، دمای تایر و دیگر موارد را نیز کنترل و رصد نمایند.

البته شرکت پیرلی، این تایرهای خود را که بانام سایبر تایر شناخته می‌شوند، روی آئودی R8 و در یک مسیر مسابقه‌ای امتحان کرده‌اند که تایرها توانسته‌اند با موفقیت، یک مسیر خیس را تشخیص داده و اعلام‌خطر خود را به خودروی دیگر Q8 در همان مسیر ارسال کنند.

البته اگرچه در حال حاضر نیز سیستم‌های مشابه این سایبرتایرها در کامیون‌ها برای بررسی کردن مؤلفه‌های تایرها استفاده می‌شود اما این تایرهای مدرن که بسیار جدیدتر از سیستم‌های فعلی و پیچیده‌تر از آن‌ها هستند، می‌توانند یک‌قدم بزرگ و صحیح در مسیر ایمنی خودروها به شمار بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید