وزیر دفاع سابق آمریکا: باید به ایران پاسخ نظامی می‌دادیم

کدخبر: ۳۱۶۱۷۳
وزیر دفاع سابق آمریکا در سخنانی مدعی شد که در زمان ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط ایران، در همان زمان لازم بود که به این اقدام واکنش نشان دهیم.
وزیر دفاع سابق آمریکا: باید به ایران پاسخ نظامی می‌دادیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در سخنانی مدعی شد: لازم بود تا در زمان ساقط کردن پهپاد آمریکایی توسط ایران، این اقدام تلافی می‌شد.

ماتیس در عین حال وقتی با سوال خبرنگاران درباره چگونگی این اقدام تلافی جویانه در برابر ایران روبرو شد، به این سوال پاسخ نداد که اقدام تلافی جویانه در برابر ایران شامل چه اقداماتی می‌توانست باشد.

ماتیس در عین حال اذعان داشته تصمیم به اقدام تلافی جویانه، تصمیم ساده‌ای نبوده است و وقتی وارد فاز تلافی جویانه می‌شویم، این شرایط به وضعیت غیرقابل پیش نشده‌ای منجر می‌شود که می‌تواند به جنگ منتهی شود و یا این گونه نباشد.

وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین به پیشنهاد خود اشاره کرده که در آن زمان از سوی کاخ سفید رد شده است: من پیشنهاد کردم که پهپاد دیگری را به همراه تعدادی اف 18 به آسمان بفرستیم و این بار در صورت حمله، ما نیز پهپاد ایرانی را سرنگون کنیم، با این حال این پیشنهاد از سوی کاخ سفید رد شد.

در تیرماه امسال، هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین گلوبال هاوک آمریکا در آب‌های ایران توسط سپاه پاسداران شناسایی و سرنگون شد.

در همین رابطه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا چند ساعت پس از انتشار خبر سرنگونی پهپاد این کشور در خلیج‌فارس درباره دستور حمله به ایران صحبت کرده بود ولی بعد از در توئیتی گفت: «ما آماده و حاضر بودیم تا دیشب را در سه نقطه مختلف تلافی کنیم. وقتی من پرسیدم، چند نفر کشته می‌شوند، یک ژنرال گفت که 150 نفر، قربان! ترامپ ادامه داد: «۱۰ دقیقه پیش از حمله من آن را متوقف کردم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید