خانه نامزد پست نخست وزیری عراق به آتش کشیده شد

کدخبر: ۳۱۶۳۴۵
رسانه های عراقی از به آتش کشیدن شدن منزل فردی که از وی به عنوان گزینه‌ای برای تصدی پست نخست وزیری عراق یاد می شد، خبر دادند.
خانه نامزد پست نخست وزیری عراق به آتش کشیده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، معترضان خشمگین دقایقی قبل منزل محمد شیاع السودانی که از وی به عنوان گزینه ای برای نخست وزیری عراق یاد می شد را در استان میسان عراق به آتش کشیدند.

بر اساس گزارش منابع عراقی؛ منزل السودانی در محله الحسین در شهر العماره مرکز استان میسان سوزانده شده است.

این در حالی است که تظاهراتی در بغداد، بصره، بابل، الدیوانیه و دیگر مناطق هم علیه السودانی برگزار شده بود.

همزمان رعد المکصوصی نماینده ائتلاف سائرون عراق از مخالفت با نامزدی محمد شیاع السودانی پس از مخالفت معترضان خبر داد و اعلام کرد که سائرون نامزدی اسعد العیدانی را در صورتی که منطبق با شروط تظاهرات کنندگان باشد، بررسی می کند و اگر از سوی تظاهرات کنندگان رد شود، العیدانی نیز مورد مخالفت سائرون قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که احمد الکنانی نماینده پارلمان عراق امروز شنبه از عدم توافق نهایی درباره نام نخست وزیر جدید این کشور خبر داده بود.

وی افزوده بود: نشست ها میان رئیس جمهوری و گروههای سیاسی تاکنون به توافق درباره انتخاب نامزدی برای تصدی پست نخست وزیری به شکل نهایی منجر نشده است. انتخاب نامزد پست نخست وزیری باید در نامه رسمی از رئیس جمهوری به پارلمان برای تصویب برسد. توافق میان برخی گروههای سیاسی برای نام مشخصی وجود دارد اما به سرانجام رسیدن آن بدون موافقت مردم سخت است. نخست وزیر جدید باید مستقل و شفاف باشد.

این در حالی است که برخی رسانه ها از محمد شیاع السودانی به عنوان گزینه نهایی نام برده بودند که معترضان در میدان التحریر بغداد و برخی استانهای جنوبی با آن مخالفت کرده و علت مخالفت خود را این می دانند که وی قبلا پست های دولتی داشته است و نمی تواند که نخست وزیر مستقلی باشد.

السودانی وزیر حقوق بشر دولت نوری مالکی و وزیر کار و امور اجتماعی دوره حیدر العبادی و عضو حزب الدعوه بوده است.

این در حالی است که ندی شاکر جودت نماینده ائتلاف النصر به ریاست العبادی اعلام کرد که این ائتلاف اگر درباره السودانی توافق شود، مشکلی با این موضوع ندارد زیرا وی شخصیتی است که در پرونده وی نکته منفی وجود ندارد.

وی افزود: اما مشکلی که وجود دارد مخالفت تظاهرات کنندگان با آن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید