میزان تسلط گوگل مپس در جهان

کدخبر: ۳۱۶۴۹۲
اقتصاد نیوز:گوگل مپس و گوگل ارث دو نرم‌افزار بسیار کاربردی هستند که تقریبا تمامی افراد برای مسیریابی از آن استفاده می‌کنند. از دیگر کاربردهای این دو نرم‌افزار محبوب، کسب اطلاعات از کشورهای مختلف و دیدن خیابان‌های شهرهاست. اما گوگل هیچ‌گاه اطلاعاتی در رابطه با این که چقدر از کره زمین را نقشه‌برداری کرده، در اختیار کاربران قرار نداده بود؛ تا این که امروز برای اولین بار جزئیاتی از آن را در اختیار کاربران قرار داده است.
میزان تسلط گوگل مپس در جهان

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، اولین بخشی که گوگل در رابطه با آن جزئیاتی را مشخص کرده، استریت ویو (Street View) است. این بخش که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت مجازی در خیابان‌های شهرهای مختلف قدم بزنند، بسیار جذاب است. بر اساس داده‌های گوگل، استریت ویو بیش از ۱۶ میلیون کیلومتر از خیابان‌ها را پوشش داده که حتی یک سانتی‌متر آن نیز شامل ایران نمی‌شود. خودتان در ادامه روند اضافه شدن شهر‌ها را بینید:

گوگل برای این کار از ماشین‌های استریت ویو استفاده می‌کند که در زمان حرکت، پیوسته در حال تصویربرداری از زوایای مختلف خیابان‌ها هستند. مناطقی هم که مناسب رانندگی نیستند (مثل کوه‌ها، مناطق پرت و جاده‌های جنگلی)، گوگل افرادی را به این مناطق می‌فرستد که کوله‌پشتی‌های مخصوص تصویربرداری دارند. با این حال این مقدار، آن قدر زیاد است که انگار ۴۰۰ بار دور کره زمین چرخیده‌اید.

اما اگر علاقه دارید بدانید چند درصد از مناطق مسکونی کره زمین در پایگاه داده گوگل مپس ثبت شده است، به عدد خیره کننده ۹۸ درصد می‌رسید. آن ۲ درصد باقی‌مانده نیز غیر قابل دسترسی بودند زیرا در غیر این صورت، آن را هم نقشه‌برداری می‌کرد. این کمپانی می‌گوید که برای این کار، ۹۳.۲ میلیون کیلومتر مربع را به صورت HD نقشه‌برداری کرده است. همچنین گوگل می‌گوید که از روشی به نام فوتوگرامتری استفاده می‌کند که در آن چند عکس را به هم می‌چسباند. ایتان راسل (Ethan Russell) مدیر محصولات گوگل در این رابطه می‌گوید:

تصویربرداری، هسته اصلی تمام کارهایی است که ما انجام می‌دهیم. ما آن را به عنوان پایه و اساس کل فرایند نقشه‌برداری می‌دانیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید