میزان قدرت شیمی‌درمانی برای بهبودی سرطان‌‌ها

کدخبر: ۳۱۶۶۷۶
اقتصاد نیوز:دبیر انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با بیان اینکه سالانه ۱۱۰هزار مورد جدید سرطان در کشورمان تشخیص داده می‌‌شوند، گفت: شیمی‌درمانی به تنهایی باعث بهبودی ۱۰ تا ۲۰درصدی سرطان‌‌ها می‌‌شود.
میزان قدرت شیمی‌درمانی برای بهبودی سرطان‌‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسین فودازی در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌‌المللی و چهاردهمین کنگره سالانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران که در محل این انجمن برگزار شد، با طرح این آمار که دو سوم بیماران مبتلا به سرطان درمان می‌‌شوند، اظهار کرد: 40درصد سرطان‌‌ها با روش جراحی و 30درصد با رادیوتراپی درمان می‌‌شوند و شیمی‌درمانی به تنهایی باعث بهبودی 10 تا 20 درصدی سرطان‌‌ها می‌‌شود، در واقع در کنار هم قرار گرفتن این درمان‌‌ها باعث افزایش شانس درمان بیماران می‌‌شود.

وی افزود: سالانه 30 تا 35هزار مرگ ناشی از سرطان در کشور داریم و سرطان‌‌ها پس از بیماری‌‌های قلبی و عروقی، دومین علت مرگ و میر در کشور هستند. آمار مرگ و میر بر اثر سرطان در کشور ما از آمار مرگ بر اثر حوادث جاده‌‌ای بیشتر است، اما این آمار، در مقایسه با کشورهای منطقه، بالا نیست و در وضعیت خوبی قرار دارد.

فودازی با بیان اینکه سالانه 110هزار مورد جدید سرطان در کشور تشخیص داده می‌‌شود، خاطرنشان کرد: دو هدف مهم در درمان سرطان، نجات زندگی فرد و تلاش برای حفظ طول عمر طبیعی او و بازگشت فرد بیمار به کانون خانواده و اجتماع و افزایش کیفیت زندگی وی است.

فودازی با تأکید بر اینکه درمان سرطان، یک کار تیمی چندتخصصی است، تصریح کرد: تشخیص، بیماریابی و درمان سرطان که شامل جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌‌درمانی است به‌‌صورت تیمی و به قصد بهبود کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به اینکه توزیع مراکز جامع درمان سرطان در کشور به‌خوبی انجام نشده است، یادآور شد: از نظر میزان تربیت متخصصین درمان سرطان در مراکز دانشگاهی مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است چهارمین کنگره بین‌‌المللی و چهاردهمین کنگره سالانه کلینیکال انکولوژی ایران با حضور اساتید برتر حوزه درمان سرطان ایران و کشورهای دیگر از 27 تا 29 آذر ماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید