استیضاح ترامپ| آغاز نشست رأی‌گیری در مجلس نمایندگان/ عصبانیت رئیس جمهوری‌خواهان سنا

کدخبر: ۳۱۷۰۱۶
اقتصادنیوز؛ مجلس نمایندگان آمریکا بحث بر سر استیضاح تاریخی رئیس‌جمهوری این کشور را آغاز کرد.
استیضاح ترامپ| آغاز نشست رأی‌گیری در مجلس نمایندگان/ عصبانیت رئیس جمهوری‌خواهان سنا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ مجلس نمایندگان آمریکا امروز -‌چهارشنبه- بحث بر سر استیضاح تاریخی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را آغاز کرد.

 

آغاز رای‌گیری

مجلس نمایندگان آمریکا در مورد آغاز محاکمه دونالد ترامپ در سنای این کشور رای‌گیری را آغاز کرد.

***

میچ مک‌کانل: مجلس نمایندگان گرفتار«هوی و هوس» شده است

مجلس نمایندگان آمریکا گرفتار«هوی و هوس» شده است

«میچ مک‌کانل»، رئیس اکثریت جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- مجلس نمایندگان این کشور را به سر سپردن به «هوی و هوس» متهم کرد.

وی در حالی این سخنان را بر زبان آورد که مجلس نمایندگان آمریکا جلسه بحث درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری این کشور را آغاز کرده است.

مک‌کانل از نمایندگان خواست تا «از پرتگاه استیضاح عقب بنشینند.»

وی افزود: «کشور منتظر است ببیند که آیا دموکرا‌ت‌های مجلس به هوی و هوس استیضاح تن خواهد داد یا نه، هوسی که تمامی نمایندگان در تاریخ مدرن در برابرش مقاومت کرده است. مجلس نمایندگان از فرآیند قانونی استیضاح سؤاستفاده کرده تا طرفداران دوآتشه خود را راضی کند.»

نانسی پلوسی وارد شد

نانسی پلوسی وارد مجلس نمایندگان آمریکا شد

«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- وارد صحن این نهاد قانون‌گذاری شد. این در حالی است که مباحثه نمایندگان برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، آغاز شده است. 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران که در رابطه با جلسه امروز چه حسی دارد گفت: «ناراحت هستم.»

پلوسی از پاسخ به دیگر پرسش‌های خبرنگاران امتناع کرد و گفت که در صحن علنی مجلس سخنرانی خواهد کرد. 

رئیس کمیته قانون:​ استیضاح ترامپ لحظه‌ای تعیین‌کننده در دموکراسی است

استیضاح ترامپ لحظه‌ای تعیین‌کننده در دموکراسی است

«جیم مک‌گاورن»، نماینده ایالت ماساچوست در مجلس نمایندگان آمریکا، امروز -‌چهارشنبه- در صحن این نهاد قانون‌گذاری گفت که رای‌گیری امروز درباره استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده «لحظه‌ای تعیین‌کننده در دموکراسی» است.

وی گفت: «آیا رئیس‌جمهور ترامپ و مشاورانش به‌شکلی فاسد مانع از آن شدند که مقام‌های دولتی دست به اقدام بزنند تا در انتخابات آینده اوضاع را به سود خود پیش ببرند؟ از طریق کار سخت و تحقیق و همچنین اظهارات مقام‌های کاخ سفید می‌دانیم که پاسخ به اسن سؤال مثبت است.»

رئیس کمیته قانون مجلس نمایندگان ادامه داد: «رئیس‌جمهوری ایالات متحده امنیت ملی ما را به خطر انداخته است. او دموکراسی ما را زیر سؤال برده است. رئیس‌جمهور، به‌عنوان میراث‌دار جرج واشنگتن و آبراهام لینکلن، به سوگند خود در رابطه با حفظ قانون اساسی آمریکا خیانت کرده است. این‌ها نظر یک شخص نیستند، بلکه حقایقی انکارناشدنی هستند.»

آدام شیف: به عهدتان وفا کنید

آغاز مباحثه نمایندگان آمریکا بر سر استیضاح ترامپ

پیشتر، «آدام شیف»، رئیس کمیسیون اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، از همکاران خود در این نهاد قانون‌گذاری خواست تا در رای‌گیری امروز استیضاح ترامپ به «عهدی که کرده‌اند وفادار باشند.»

وی در پیامی توئیتری گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ از قدرت خود برای تقلب در انتخابات آینده سؤاستفاده کرده است و بعد برای سرپوش گذاشتن در آن مانع کار کنگره شد. تنها پرسش مهم این است: آیا اعضای کنگره به قسمی که برای حفظ قانون اساسی خورده‌اند وفادار خواهند ماند؟»ژ

***

اوکراین گیت

پس از تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان، محاکمه ترامپ در مجلس سنا که در کنترل جمهوری خواهان است، برگزار می‌شود.

در صورتی که طرح استیضاح در مجلس نمایندگان رای بیاورد، ترامپ به سومین رئیس‌جمهوری آمریکا تبدیل می‌شود که در سنا محاکمه می‌شود.

اندرو جانسون و بیل کلینتون دو رئیس‌جمهوری هستند که در مجلس سنا محاکمه شده‌اند.

در این مرحله رای دوسوم نمایندگان سنا برای برکناری رئیس جمهوری لازم است که دموکرات‌ها در این مجلس، رای لازم را برای برکناری ترامپ ندارند.

ترامپ با دو اتهام روبه‌رو است. تلاش برای وارد کردن فشار به اوکراین برای تحقیق از جو بایدن، رقیب سیاسی‌اش و کارشکنی در فعالیت کنگره، با خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح، ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید