چهارمین استعفای مقامات پنتاگون در هفته اخیر

کدخبر: ۳۱۷۰۴۹
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد پنتاگون قصد دارد از سمتش استعفا کند. این چهارمین مقام وزارت دفاع آمریکا است که ظرف یک هفته استعفا می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا پایگاه پالیتیکو گزارش داده «کاری بینگن»، یکی از معاونان وزیر خارجه آمریکا در امور اطلاعاتی قصد دارد در ماه ژانویه سمت خودش را ترک کند. 

بینگن، دومین مقام بلندپایه وزارت دفاع آمریکا به شمار می‌رود و از مه ۲۰۱۷ در این سمت بوده است. او قبل از این سمت، مسئول امور سیاست‌گذاری در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا بود. 

خبر استعفای او در شرایطی اعلام شده که در هفت روز گذشته سه نفر از دیگر مقام‌های پنتاگون اعلام کرده‌اند از سمت‌هایشان کنار خواهند رفت.

«راندل شریور»، دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور مربوط به آسیا حدود ۶ روز پیش استعفای خودش از این سمت را اعلام کرد. یک روز بعد، خبر استعفای «جیمی استوارت»، مسئول نیروی انسانی وزارت دفاع آمریکا اعلام شد. 

دیفنس‌نیوز روز سه‌شنبه گزارش داد «استیون واکر»، رئیس آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی در ماه ژانویه از سمتش کنار خواهد رفت. 

استعفای این مقام‌ها به سمت‌های پرنشده دیگر در وزارت دفاع آمریکا اضافه خواهند شد. پایگاه هیل گزارش داده وزیر دفاع آمریکا هنوز از میان ۲۱ سمت معاون دستیار خود، گزینه مناسب را برای ۶ سمت پیدا نکرده و آنها را خالی گذاشته است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید