ممنوعه‌های کاخ سفید!

کدخبر: ۳۱۷۱۲۰
اقتصاد نیوز:رئیس‌جمهور آمریکا از امتیازات بی‌شماری در دوران ریاست جمهوری خود برخوردار است، مانند زندگی در کاخ سفید، مصونیت دیپلماتیک و ... امتیازاتی که قانون آمریکا در اختیار او قرار می‌دهد.
ممنوعه‌های کاخ سفید!

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از تابناک،اما چیز‌هایی وجود دارد که در کاخ سفید بنا به قوانین و قواعد شخصی تعدادی از رؤسای جمهور آمریکا ممنوع شد؛ برای مثال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استفاده از تلفن همراه را برای مسائل امنیتی و جلوگیری از درز اخبار کاخ سفید منع کرده است.

البته ترامپ تنها کسی نیست که فهرستی از ممنوعه‌ها را در دوران ریاست جمهوری‌اش تحمیل کرده بلکه پیش از او نیز شماری دیگر از رؤسای جمهور آمریکا چنین کرده بودند.

۱. ممنوعیت پوشیدن جین

جرج دبلیو بوش، رئیس‌جمهور پیشین ایالات‌متحده شش روز پس از تصدی ریاست جمهوری در ۲۰۰۱، پوشیدن شلوار جین را در دوران ریاست خود ممنوع اعلام کرد، زیرا می‌خواست لباس‌هایی را که در دوران ریاست پدرش متداول بود، بازگرداند. با این حال، برخی افراد از جمله گروه راک ایرلندی U۲ (یو تو) هنگام بازدید از کاخ سفید در سال ۲۰۰۵ استثنائاتی دریافت کردند.

۲. نوشیدن مشروبات الکلی

لوسی هیز، همسر یکی از رؤسای جمهور ایالات متحده به نام رادرفورد هیز، نوشیدنی‌های الکلی را بین سال‌های ۱۸۷۷ و ۱۸۸۱ و النور روزولت تمام الکل‌ها را در دوره همسرش فرانکلین ممنوع اعلام کرد.

۳. بادکنک

در سال ۲۰۱۷، کاخ سفید هنگامی که در‌های خود را برای بازدید کنندگان باز کرد چند چیز را ممنوع اعلام نمود: آتش بازی، چاقو و بادکنک. بسیاری، ممنوعیت بادکنک را به حادثه‌ای که در سال ۲۰۱۶ رخ داد ربط می‌دهند؛ هنگامی که چندین بادکنک در کف کاخ سفید ترکید، و باعث ترس امنیتی شد.

۴. خوردن بروکلی

جرج بوش پدر، در دوران ریاست جمهوری خود اقدام به مبارزه جدی علیه بروکلی کرد تا خوردن بروکلی نه تنها در کاخ سفید بلکه در میان نیروی هوایی نیز تحریم شود. بوش‌پدر موضع خود را چنین توجیه کرد که مادرش در کودکی او را مجبور به خوردن بروکلی می‌کرد و آن را دوست نداشت و گفت: حالا من رئیس جمهور آمریکا هستم و بروکلی بیشتری نخواهم خورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید