با جوانترین دانشمند ناسا آشنا شوید

کدخبر: ۳۱۷۵۲۶
اقتصاد نیوز:آلیسا کارسون، جوانترین دانشمند ناسا است که برای ورود به سیاره مریخ آموزش می‌بیند.
با جوانترین دانشمند ناسا آشنا شوید

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جوانترین فردی که تاکنون برای سفر به فضا مجوز گرفته است، یک دختر ۱۸ ساله اهل لوئیزیاناست. آلیسا کارسون در سال ۲۰۱۶ از آکادمی فضایی پیشرفته فارغ التحصیل شد و به عنوان یکی از هفت سفیر برای مأموریت هدایت شده Mars One در سال ۲۰۳۳ برای تسخیر مریخ انتخاب شده است.

کارسون پیش از این هفت اردوگاه فضایی ناسا در جهان (در کل هفت بار) را پشت سر گذاشته است. او همچنین سه بار در آکادمی فضایی شرکت کرده و در بسیاری از اردوگاه‌های Sally Ride که تعدادشان از شمارش خارج است، حضور داشته است. او پس از تمرینات فضانوردی بسیار سرانجام موفق شد مجوز فضانوردی کاربردی را دریافت کند.

دنبال کردن رویای خارج از این جهان بدون چالش‌های زمینی میسر نیست. کارسون خود را فرد خوش شانسی می‌داند چرا همواره حمایت اطرافیانش را داشته است.

چالش دیگر، متعادل کردن آموزش او با نوجوانان عادی است. کارسون در حال گذراندن دوره کامل دبیرستان است و به چهار زبان دنیا مسلط است. او معتقد است که مردم باید برای آنچه واقعا می‌خواهند، چه آسان و چه سخت، وقت بگذارند.

آلیس کارسون امید‌ها و آرزو‌های مادام العمر خود را در مأموریت سفر به مریخ آن هم در سنین جوانی می‌داند. او در حال حاضر جوانترین دانشمند ناساست که قرار است به عنوان اولین انسان روی سیاره مریخ قدم بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید