روسیه برای راه‌اندازی اینترنت ملی آماده می‌شود

کدخبر: ۳۱۷۵۵۳
اقتصاد نیوز:ولادیمیر پوتین با اشاره به اینکه اینترنت آزاد و اینترنت دولتی بر ضد یکدیگر نیستند، گفت هدف از قانون اینترنت دولتی جلوگیری از پیامدهای منفی قطع ارتباط با شبکه جهانی است که مدیریت آن بیشتر در خارج از کشور است.
روسیه برای راه‌اندازی اینترنت ملی آماده می‌شود

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از دیلی میل، روسیه آزمایش هایی برای اطمینان از ساختار اینترنت داخلی آن در بحبوحه قطع ارتباط این کشور با شبکه جهانی توسط حمله سایبری آمریکا، انجام می دهد.

 وزیر ارتباطات روسیه گفت این آزمایش در بیست و سوم دسامبر در چند مرحله انجام می شود و تاثیری بر کاربران معمول اینترنت نمی گذارد.

 روسیه در ماه نوامبر قانونی با عنوان اینترنت دولتی تصویب کرد که هدف آن افزایش کنترل دولت بر این شبکه است ولی فعالان گفتگوی آزاد می گویند نظارت دولت را بر فضای سایبری تقویت می کند.

 این قانون در پاسخ به آنچه روسیه طبیعت سلطه جوی استراتژی امنیت سایبری ملی آمریکا می داند تصویب شد. آمریکا روسیه را متهم به حمله های سایبری می کند. این قانون راهیست برای اطمینان از ادامه عملکرد اینترنت در روسیه.

 طبق این قانون، تمام اپراتورهای ارتباطات، پیام رسان ها و فراهم کنندگان پست الکترونیکی به همراه موسسات دولتی و سرویس های امنیتی باید در این آزمایش ها شرکت کنند.

 رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در کنفرانس خبری سالانه خود با روزنامه نگاران تاکید کرد که اینترنت آزاد و اینترنت دولتی بر ضد یکدیگر نیستند.

 به گفته پوتین، هدف از این قانون فقط یک چیز است، جلوگیری از پیامدهای منفی قطع ارتباط با شبکه جهانی که مدیریت آن بیشتر در خارج از کشور است.

« ما در جهت مسدود کردن اینترنت پیش نمی رویم و هدف ما هم این نیست».

 هدف از این قانون هدایت ترافیک شبکه روسیه و اطلاعات آن از طریق نقاطی است که تحت کنترل مقامات دولتی باشد و همچنین ایجاد یک نیم سرور (DNS) که به وابستگی کشور به سیستم های خارجی پایان دهد. 

 طبق قانون اینترنت دولتی،وزارت ارتباطات روسیه می تواند هنگام تهدید، شبکه اینترنت کشور را به صورت مرکزی مدیریت کند.

 در آزمایش ماه سپتامبر اپراتورهای اصلی شروع به نصب این تجهیزات روی شبکه های خود در شهر تیومن کردند.

یکی از منابع آگاه گفت کیفیت ارتباطات طی این آزمایش‌ها به طرز قابل توجهی بد تر شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید