مقایسه توپخانه ارتش روسیه با آمریکا/ کدامیک قوی‌ترند؟

کدخبر: ۳۱۷۵۶۹
اقتصاد نیوز:اندیشکده آمریکایی «رَند کورپوریشین» در جدیدترین بررسی‌های خود به مقایسه توپخانه ارتش روسیه با آمریکا پرداخت.

 به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اندیشکده آمریکایی «رَند کورپوریشین» که در عرصه تحقیق و بررسی تجهیزات و نیرو‌های نظامی آمریکا فعالیت دارد در جدیدترین مطالعه خود به مقایسه توپخانه ارتش روسیه با آمریکا پرداخته است.

کارشناسان این اندیشکده پس از انجام مطالعات خود اعلام کردند توپخانه ارتش روسیه در مقایسه با توپخانه ارتش آمریکا از توانایی بالاتری برخوردار است. آنهابه این نتیجه رسیدند که روسیه در عرصه توپخانه‌ای بر آمریکا پیشی گرفته است و عملکرد بهتری دارد.

آن‌ها همچنین اعلام کردند یکی از مهمترین دلایل این امر، تجربه سربازان توپخانه ارتش آمریکاست که با آغاز هزاره سوم رو به افول بوده است. اتکا به نیرو و برتری هوایی به جای توپخانه به عنوان پشتیبان از دیگر دلایل ضعف توپخانه ارتش آمریکا در مقایسه با ارتش روسیه است.

نکته قابل توجه در گزارش این اندیشکده این است که توپخانه ارتش روسیه می‌تواند مواضع دشمن را از دور و با پرتاب یک موشک «اسمیرچ» با بُرد ۱۰۰ کیلومتر یا موشک ایسکاندر با بُرد ۴۰۰ کیلومتر هدف قرار دهد این در حالی است که موشک‌های توپخانه آمریکایی از ۳۲ کیلومتر فراتر نمی‌رود.

پیش از این، پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی «آتلانتیکو» با اشاره به اینکه بازگشت روسیه به جایگاه نخست در بین قدرت‌های تسلیحاتی بزرگ ضروری است، اعلام کرد این کشور در حال تبدیل شدن به نخستین کشور جهان در عرصه سلاح‌های فوق پیشرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید