سهم خودروهای سواری در آلایندگی‌های شهر تهران

کدخبر: ۳۱۷۶۶۳
​اقتصاد نیوز:معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران خودرو گفت: متوسط مصرف سوخت محصولات ایران خودرو درهر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش به کم تر از ۷.۵ لیتر رسیده که این عدد منطبق براستانداردهای مصرف سوخت در کشور است.
سهم خودروهای سواری در آلایندگی‌های شهر تهران

به گزارش اقتصاد نیوز،کیانوش پورمجیب افزود: ‌این شرکت با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی خود همواره ارتقا خانواده موتورهای محصولات تولیدی خود را از نظر مصرف سوخت و آلایندگی ها در دستور کارقرار داده و درحال حاضر نیز پروژه ارتقای موتور ملی EF۷ و TU۵  را در دست اجرا دارد. 

وی درخصوص آلودگی هوای شهر تهران خاطرنشان کرد: براساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران،‌ سهم خودروهای سواری از آلودگی هوا تنها ۱.۴ درصد است و ۶. ۹۸ درصد دیگر مربوط به سایر وسایل نقلیه موتوری مانند اتوبوس، ‌کامیون، موتورسیکلت و هچنین صنایع آلاینده است.

معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، آلودگی این روزهای کلان‌شهرها را ناشی از ذرات معلق به ویژه با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون (۲.۵pm) دانست و گفت: ‌دور از انصاف است که معضل آلودگی هوا را معطوف به خودروسازان کنند.  

وی تاکید کرد: ‌تمامی محصولات ایران خودرو درحال حاضر براساس استانداردهای آلایندگی یورو ۴ تولید می‌شود که از سال آینده این استاندارد به یورو ۵ ارتقا خواهد یافت.

پورمجیب تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر با همکاری مشترک خودروسازان، وزارت نفت و سازمان محیط زیست با اجرای استاندارد آلایندگی یورو۴، میانگین غلظت همه آلاینده‌های اندازه گیری شده روند کاهشی داشته است.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید