روحانی: اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده به نفع ملت ایرانیم

کدخبر: ۳۱۷۶۷۴
اقتصادنیوز: رییس جمهوری در پیامی با ابراز خرسندی از نقش مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در تقویت جریان گفت‌وگوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش تاکید کرد: دولت تدبیر و امید اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است و معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان های افراطی، غیرعقلانی و ضد گفت و گو نهراسید.
روحانی: اهل گفت‌وگو و مذاکره سازنده به نفع ملت ایرانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در متن پیام  حسن روحانی آمده است: فقدان گفت و گوی سازنده، از بنیادی‌ترین مشکلات جامعه امروز ایران است. ایران عزیز، این روزها، در شرایط حساس ویژه‌ای به سر می برد. از یک سو، دشمنان خارجی تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به ملت ایران دوچندان کرده‌اند و از سوی دیگر، نبود گفت و گوی جامع ملی سازنده میان مردم و حاکمیت، و نیز جناح ها، احزاب و شخصیت های موثر کشور، اتحاد و همبستگی برابر دشمنان را دشوار ساخته است.

رییس‌جمهوری نوشت: کشور ما به ویژه در شرایط حاضر به یک گفت و گوی ملی نیاز دارد، هرگز نباید تصور کرد که دولت به تنهایی می تواند گفت و گو را که بسترساز اعتماد و تقویت سرمایه اجتماعی است، پیش ببرد. این امر مستلزم همراهی، همدلی و مشارکت همه ارکان کشور است.

در این پیام آمده است: گفت و گو و مناظره، مستلزم تحمل و مدارا است. تاریخ پرافتخار ایران و اسلام، به ویژه رویکرد بی نظیر امامان بزرگوار شیعه، مشحون از الگوهای مدارا، اعتدال، عقلانیت و گفت و گو است. دولت تدبیر و امید نیز در طی سال‌های خدمت به مردم، همواره نشان داده است که اهل گفت و گو و مذاکره سازنده، به نفع ملت ایران است. به همین دلیل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی روز ۲۳ تیرماه را که روز توافق مذاکرات هسته‌ای بود را به عنوان روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان نامگذاری کرد. ما معتقدیم باید مسیر گفت و گو را ادامه داد و از هراس افکنی جریان های افراطی، غیرعقلانی و ضد گفت و گو نهراسید.

روحانی در پیام خود آورده است: بسیار خرسندم که مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران که اکنون به ایستگاه هشتم خود رسیده است، به تقویت جریان گفت و گوی اخلاقی، مستدل، منطقی و اثربخش یاری رسانیده است. افزایش استقبال دانشجویان از این رویداد، از نخستین دوره تاکنون، نشان می‌دهد که دانشجویان، به عنوان موتور محرکه توسعه جامعه و آینده آن، ضرورت گفت و گو را دریافته‌اند و این مسابقات نیز به خوبی به نیاز ملی به گفت و گو پاسخ داده است.

روحانی در این پیام تاکید کرد: از جامعه دانشگاهی کشور، به ویژه جهاد دانشگاهی و سازمان دانشجویان در شکل دادن به این ابتکار که ان شاءالله  به آموزشِ نهادمند گفت و گو، میان بخشی از جامعه نخبه کشور، یعنی دانشجویان منجر خواهد شد، قدردانی می‌کنم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید