وزیر امور خارجه سوریه: ترکیه پاکسازی نژادی راه انداخته است

کدخبر: ۳۱۸۰۸۰
اقتصاد نیوز: وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد که عملیات نظامی ارتش سوریه در استان ادلب با هدف آزادسازی آن ادامه دارد.
وزیر امور خارجه سوریه: ترکیه پاکسازی نژادی راه انداخته است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی روسیا الیوم تصریح کرد: عملیات نظامی در ادلب ادامه دارد و هدف از آن آزادسازی این استان است. 

المعلم تاکید کرد: عملیات نظامی سوریه در ادلب بخشی از سیاست و موضع سوریه درخصوص آزادسازی هر وجب از خاک این کشور است. این سیاست را بشار اسد رئیس جمهور تعیین کرده است.

وی افزود: حکومت ترکیه تعهدات خود براساس توافق بین آنکارا و مسکو در خصوص منطقه جزیره سوریه را عملی نکرده است و در نتیجه، گزینه دیگر در این منطقه، همان گزینه نظامی است.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد: جنبه‌های سیاست ترکیه، خطرناک است زیرا ترک‌ها دست به پاکسازی نژادی در سوریه زده‌اند و آنچه عملا در جریان است، نشان نمی‌دهد که تاکید حکومت ترکیه به روسیه یا ایران مبنی بر اینکه این اشغالگری (آنکارا) موقت است، درست می‌باشد.

وی گفت: سوریه هیچ امتیازی به کسی در هیچ موضوعی از جمله نفت نداده و نخواهد داد. اگر می‌خواستیم که امتیازهایی بدهیم، بحران در سوریه این همه سال ادامه نمی‌یافت. عاقلانه نیست که ما در حالی که در میدان نبرد پیشروی می‌کنیم و دستاورد بدست می‌آوریم و شاهد پایداری بیشتر ملت دلاور سوریه هستیم، امتیاز بدهیم. کسی که به چنین چیزی (امتیاز دهی) معتقد است، اشتباه می‌کند. ملت سوریه در طول این دوره پایداری کرد و بحران‌های خطرناکی را پشت سرگذاشت و صبر و استقامت کرد و در نتیجه، تاکید می‌کنم که ما در سایه پایداری ملت از این وضعیت گذر خواهیم کرد.

المعلم درباره وضع قانونی در کنگره آمریکا موسوم به "قانون قیصر" علیه دولت و ملت سوریه و هم پیمانانش گفت: قانون قیصر بخشی از سیاست آمریکا است که نه فقط علیه سوریه بلکه حتی علیه خود هم پیمانان آمریکا و دوستانش اعمال می‌شود. گواه این مدعا نیز وضع تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌هایی است که در احداث پروژه کریدور شمالی و جنوبی برای انتقال گاز از روسیه به اروپا تلاش می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید