اقدام اعتراضی آیت‌الله سیستانی

کدخبر: ۳۱۸۲۳۹
اقتصادنیوز: در پی تحولات اخیر عراق، آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی شیعیان از صدور بیانیه سیاسی در خطبه دوم نماز جمعه در صحن حسینی (ع) کربلای معلی خودداری کرد.
اقدام اعتراضی آیت‌الله سیستانی

به گزارش اقتصادنیوز در سال‌های اخیر این دومین بار است که مرجعیت عالی دینی در اعتراض به رفتار جریان‌ها و رهبران سیاسی عراق، از صدور بیانیه‌ جمعه که به خطبه سیاسی معروف شده، خودداری می‌کند.

پیش از این نیز مرجعیت عالی دینی در اعتراض به عملکرد دولت در خدمات رسانی به مردم در سال ۲۰۱۶ از بیانیه‌ جمعه خودداری کرد.
آیت‌الله سیستانی همچنین از سال ۲۰۱۲ تا کنون در اعلام ناخرسندی از عملکرد ضعیف مسوولان عراقی در ارائه خدمات به مردم از پذیرش مقامات مسوول به حضور خود ، رهبران و گروه‌های سیاسی خودداری کرده است.
آیت‌الله سیستانی در جریان اعتراضات اخیر مردم عراق به فساد، بیکاری و نابسامانی وضعیت معیشتی در این کشور، در همراهی با مردم دوباره بیانیه‌های جمعه را از سرگرفته بود.
انسداد سیاسی که دیروز (پنجشنبه) با خودداری «برهم صالح» رییس جمهوری عراق از معرفی نامزدهای فراکسیون بزرگ برای پست نخست وزیری این کشور ایجاد شد، موجب شد که مرجعیت عالی امروز از صدور بیانیه جمعه خودداری کند.
«سید احمد الصافی» امام جمعه کربلا در خطبه دوم نمازجمعه که به خطبه سیاسی معروف است، فقط بر ضرورت گوش سپردن به صدای عقلا و حکمای کشور تاکید کرد.
وی گفت: در هر جامعه‌ای که عقلا و حکما هستند مردم باید برای حل اختلافات به آنها مراجعه کنند.
ندادن بیانیه در خطبه نماز جمعه نوعی اعتراض و ناخرسندی مرجعیت عالی دینی عراق از جریان‌ها و رهبران سیاسی این کشور تلقی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید