غذاهای محبوب مردم دنیا در کریسمس

کدخبر: ۳۱۸۲۶۳
اقتصاد نیوز:عید میلاد مسیح (ع) یکی از رایج‌ترین مناسبت‌های برای دور هم جمع شدن خانواده‌ها در سراسر دنیا است، زیرا بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در خانه دور یک میز شام جشن بگیرند و خوشمزه‌ترین غذا‌های سنتی را بخورند.

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از تابناک،  سایت Sky Scanner در نسخه ایتالیایی خود، مجموعه‌ای از برجسته‌ترین انواع غذا‌های عید میلاد در سراسر جهان را به شرح زیر بررسی کرد.

۱. ایالات متحده آمریکا

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
آمریکایی ها، به ویژه در مناطق جنوبی، لوبیای سیاه را در سفره شام ​​سال نو میل می‌کنند، با این اعتقاد که خوش‌شانسی می‌آورد، خصوصاً اگر با کلم، تره فرنگی یا سایر سبزیجات‌پخته‌شده سرو شود. لوبیا چشم بلبلی با ترکیب برنج و بیکن یا تکه‌های دودی بوقلمون ترکیب می‌شود تا یک غذای سنتی عید میلاد با نام (هاپین جان) Hoppin John ایجاد شود.

۲. فرانسه

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس

عید میلاد مسیح (ع) در فرانسه «شب قدیس سیلوستر» نامیده می‌شود و فرانسوی‌ها با خوردن غذا‌های مخصوصی مانند «فویی گراس:جگر چرب» یا سالمون دودی و غذا‌های دریایی مانند سوپ صدف که محبوبیت زیادی دارد، آن را در خانه جشن می‌گیرند.

۳. اسپانیا

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
معمولاً یک میز بزرگ در اسپانیا برای شام سال نو میلادی بر پایه ماهی و صدف شکل می‌گیرد، اما مهمترین لحظه برای اسپانیایی‌ها در نیمه شب فرا می‌رسد، زیرا خانواده‌ها علاقه دارند انگور بخرند و برای هر یک از اعضای خود ۱۲ حبه تهیه کنند و هر یک از آن‌ها با اعلام نیمه شب در هر دقیقه شروع به خوردن یک حبه از آن ۱۲ حبه می‌کنند.

۴. استرالیا

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
از آنجا که سال نو در استرالیا در اواسط تابستان آنجاست، معمولاً در ساحل جشن گرفته می‌شود، یا با مراسم پخت کباب با انواع مختلف گوشت از جمله (مرغ و کانگورو) و همچنین سالاد‌های مختلف و میوه‌های مختلف تازه برگزار می‌شود.

۵. انگلستان

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
منوی سال نو در انگلیس یکی از اصیل‌ترین منو‌های سال نو میلادی است، به طوریکه انگلیسی‌ها بوقلمون پر از شاه بلوط را به عنوان یک غذای اصلی می‌خورند، و پودینگ کریسمس را به عنوان یک شیرینی مخصوص درست می‌کنند و درون شیرینی‌ها را با سکه‌های مخفی پر می‌کنند و معتقدند که هر کس آن‌ها را پیدا کند در سال جدید ثروتمند خواهد شد.

۶. مکزیک

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
سفره شام ​​سال جدید مکزیک، متکی به سینی بوقلمون پخته شده در فر که با گوشت و میوه و سس آلو پر شده است، علاوه بر آن نوشیدنی پانچ که از میوه و دارچین تهیه می‌شود جز جدایی‌ناپذیر میز شام سال نو در مکزیک است.

۷. ایتالیا

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
جشن سال نو در ایتالیا تنها با خوردن سوسیس یا کالباس‌های وابسته به آشپزی آهسته امکان پذیر است، زیرا معمولاً این سوسیس و کالباس‌ها برای چند ساعت در دمای پایین جوشانده می‌شوند و با عدس سرو می‌گردند، با این اعتقاد که باعث خوشبختی در سال نو خواهند شد.

۸. برزیل

هشت غذای محبوب مردم دنیا در کریسمس
میز عید میلاد در برزیل حاوی چیزی به نام چستر یا بوقلمون دودی است که با موز سرخ شده و همچنین غذا‌های حاوی برنج و مخلّفات و انواع مختلف ماهی سرو می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید