بایدن خبر داد؛ علیه ترامپ شهادت نمی‌دهم

کدخبر: ۳۱۸۵۴۸
اقتصادنیوز: بایدن معاون باراک اوباما رییس جمهوری پیشین امریکا شنبه شب در صفحه توییتری خود نوشت: هیچ برنامه‌ای برای حضور در جلسات استیضاح ترامپ در مجلس سنا ندارم.

به گزارش اقتصادنیوز بایدن در مورد شهادت علیه ترامپ در جلسات استیضاح مجلس سنا نوشت: حتی اگر احضار شوم بازهم حاضر به شهادت علیه ترامپ نیستم.
معاون رییس جمهوری اوباما افزود: در طول ۴۰ سال زندگی سیاسی، همیشه از قانون تبعیت کرده‌ام و حتی در دوران هشت سال خدمت در ریاست جمهوری اوباما برخلاف ترامپ و مایک پنس، با درخواست‌های نظارت قانونی کنگره همکاری کرده‌ام.
وی در مورد توجیه عدم حضور خود در مجلس سنا علیه ترامپ تاکید کرد که نمی‌خواهم با حضور در جلسه استیضاح ترامپ در مجلس سنا به احضاریه جمهوری‌خواهان مبنای قانونی ببخشم.
معاون اسبق رییس جمهوری آمریکا هنوز هیچ احضاریه رسمی برای حضور در دادگاه استیضاح مجلس سنا علیه رییس جمهوری ترامپ دریافت نکرده است.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه (۲۸ آذرماه ۱۳۹۸) با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف بند اول قطعنامه استیضاح ترامپ مبنی بر اتهام «سوء استفاده از قدرت» و با ۲۲۹ رای موافق در مقابل ۱۹۸ رای مخالف بند دوم این قطعنامه مبنی بر اتهام «کارشکنی در تحقیقات کنگره» را تصویب کردند.
"نانسی پلوسی" رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ارسال فوری دو لایحه استیضاح رییس جمهوری آمریکا، به مجلس سنا خودداری کرد، چراکه دموکرات‌ها نگران وضعیت این لایحه در مجلس سنا که کنترل آن با جمهوریخواهان است، هستند.
پلوسی اندک زمانی پس از تصویب لایحه استیضاح ترامپ در صحن مجلس نمایندگان درپاسخ به خبرنگاران درباره ارسال نکردن این لایحه به مجلس سنا گفت: (در واقع) خواسته ما ارسال استیضاح است، اما باید منتظر ماند و دید در آن سو (مجلس سنا) قرار است چه رخ دهد.
روند تحقیقات استیضاح ترامپ پس از رسانه‌ای شدن مکالمه او با "ولودومیر زلنسکی" رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. پیامدهای این افشاگری سبب شد تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان از مجموع ۴۳۵ نفر، آغاز فرآیند استیضاح ترامپ را خواستار شوند.
براساس متن این گفت‌وگوی تلفنی، ترامپ از زلنسکی خواسته بود تحقیقاتی درباره «هانتر بایدن» پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکراتش انجام دهد که زمانی عضو هیات مدیره شرکت گاز «بوریسما» در اوکراین بود؛ ترامپ پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین را به این تحقیقات منوط کرد.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید