جزئیات مذاکرات تلفنی پوتین با صدراعظم آلمان

کدخبر: ۳۱۸۶۵۸
اقتصاد نیوز: جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان در جریان گفت‌وگویی تلفنی، اوضاع سوریه را بررسی کرده، بر لزوم افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران در لیبی تأکید و از تبادل اسراء طرفین مناقشه دونباس در اوکراین استقبال کردند.
جزئیات مذاکرات تلفنی پوتین با صدراعظم آلمان

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان طی گفت‌وگویی تلفنی که روز یکشنبه به ابتکارعمل برلین انجام گرفت، بر لزوم و منطقی بودن تلاش‌های بیشتر سیاسی و دیپلماتیک به منظور حل و فصل بحران در لیبی تأکید کردند.

طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رهبران دو کشور در تبادل نظر درباره اوضاع کنونی در لیبی ، بر لزوم تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک بیشتر برای حل این بحران، از جمله با واسطه آلمان و سازمان ملل تأکید کردند. روند اوضاع در سوریه نیز در مذاکرات پوتین و مرکل مطرح گردید.

طبق اطلاعات کرملین، رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان همچنین ارزیابی مثبتی از تبادل اسرای انجام شده در روز یکشنبه در منطقه دونتسک داشتند و ابراز اطمینان کردند که این اقدام انسان دوستانه به حل و فصل مناقشه و عادی سازی اوضاع در شرق اوکراین کمک خواهد کرد.   

علاه بر این، ولادیمیر پوتین و خانم مرکل همچنین تعطیلات کریسمس و سال نو (میلادی) را به یکدیگر تبریک گفته و در مورد ادامه تماس‌های دوجانبه در سال آینده نیز توافق کردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید