اتهام عجیب به خودرو های برقی

کدخبر: ۳۱۸۷۳۲
اقتصاد نیوز:خودروهای برقی که با یک بار شارژ می‌توانند مسافت بسیار طولانی را طی کنند بیش از خودروهای دیزلی به محیط زیست آسیب می‌زنند و علت این امر فرایند مخرب تولید باتری آنهاست.
اتهام عجیب به خودرو های برقی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت خودروسازی مزدا می‌گوید با توجه به کشف این موضوع قصد دارد باتری‌های خودروهای برقی تولیدی خود را در سال‌های آینده به گونه‌ای طراحی کند که چندان پرقدرت نباشند و با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی کمتر از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر باشند.

یافته‌های مزدا نشان می‌دهد فرایند طی شده برای تولید باتری‌های برقی قدرتمند مورد استفاده در اتومبیل‌های برقی باعث انتشار مقدار زیادی گاز دی اکسیدکربن در جو کره زمین می‌شود. زیرا در این فرایند کارخانه‌ها انرژی زیادی را صرف می‌کنند و نتیجه این امر آلوده شدن محیط زیست است.

بر همین اساس اگر یک خودروی دیزلی مزدا ۳ مسافتی برابر با ۱۶۰ هزار کیلومتر را طی کند، باز هم کمتر از یک خودروی برقی به محیط زیست آسیب می‌زند و همین امر نشان می‌دهد روند تولید باتری‌های خودروهای برقی تا چه حد باعث تخریب محیط زیست می‌شود.

مزدا هشدار داده که فرایند تولید و ساخت باتری‌های ۹۵ کیلووات ساعتی که در مدل‌های جدید خودروهای تسلا مانند مدل اس و ایکس به کار می‌روند، موجب انتشار گاز دی اکسید کربن بسیار زیادی می‌شود و لذا مزدا فعلاً در تولیدات خود از باتری‌های ۳۵.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید