گفتگوی تلفنی ترامپ با عادل عبدالمهدی درباره محاصره سفارت آمریکا

کدخبر: ۳۱۸۹۲۵
رئیس‌جمهور آمریکا به‌صورت تلفنی با نخست‌وزیر عراق درباره آخرین تحولات مربوط به محاصره سفارت کشورش در بغداد گفتگو کرد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، به وقت محلی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در گفتگویی تلفنی با «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق خواستار حمایت دولت عراق از اماکن و کارکنان آمریکایی مستقر در این کشور شد.

کاخ سفید بعد از ظهر روز سه‌شنبه به وقت محلی طی بیانیه‌ای در خصوص گفتگوی تلفنی ترامپ و عادل عبدالمهدی اعلام کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولت عراق باید از اماکن و کارکنان آمریکایی مستقر در عراق حمایت کند.»

صدها شهروند معترض عراقی پس از تشییع شهدای حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های گردان‌های حزب‌الله در غرب عراق، در برابر سفارت آمریکا در بغداد دست به تظاهرات گسترده زده و چادرهای تحصن را در محل به‌پا کرده‌اند.

معترضان عراقی شعارهایی بر ضد آمریکایی‌ها و لزوم اخراج آنها سر دادند، در پلاکاردی نوشته شده است: عراق دیگر برای آمریکا و مزدورانش امن نیست.

شامگاه یکشنبه هشتم دی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد شعبی در شهر مرزی القائم استان الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد شعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد شعبی در شهر القائم در استان الانبار شمار شهدا و مجروحان به 27 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید