وزیر خارجه آمریکا سفر به اوکراین را لغو کرد

کدخبر: ۳۱۹۰۹۵
اقتصاد نیوز: پس از وقوع اعتراضاتی در اطراف سفارتخانه آمریکا در عراق، وزیر امور خارجه آمریکا تصمیم گرفت برای تمرکز بر این وضعیت، سفر به اوکراین را به تعویق بیندازد.
وزیر خارجه آمریکا سفر به اوکراین را لغو کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مورگان اوتاگاس،‌ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سفر به اوکراین، بلاروس، قزاقستان، ازبکستان و قبرس را "به علت نیاز به حضور در واشنگتن و ادامه نظارت بر شرایط جاری در عراق و تضمین امنیت و ایمنی آمریکایی‌ها در خاورمیانه" به تعویق انداخت.

عصر سه‌شنبه پامپئو در مصاحبه با فاکس نیوز گفته بود سفر به اوکراین همچنان در برنامه هست. وزیر خارجه آمریکا قصد دارد بار دیگر حمایت آمریکا از اوکراین را در سفر عالی‌ترین مقام آمریکایی به این کشور که اولین بار  از زمان استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر برخوردش در روابط با اوکراین محسوب می‌شود، نشان دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه اعلام کرد، در سال میلادی جدید به اوکراین و چند کشور دیگر سفر می‌کند و قرار است جمعه در کی‌یف با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین دیدار داشته باشد. سفر پامپئو به این کشورها از جمعه (سوم ژانویه) تا سه‌شنبه آتی (هفتم ژانویه) برنامه‌ریزی شده بود. 


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید