ادعاهای جدید ترامپ علیه «قاسم سلیمانی»

کدخبر: ۳۱۹۳۲۳
اقتصادنیوز؛ یس‌جمهور آمریکا با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه سردار شهید سلیمانی، گفت باید سال‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند.
ادعاهای جدید ترامپ علیه «قاسم سلیمانی»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظر توئیتری مجدد درباره ترور «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران، مدعی شد باید مدت‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند.

ترامپ با مطرح کردن ادعاهای بی‌اساس علیه شهید سلیمانی، گفت باید سال‌ها قبل او را از میان برمی‌داشتند. وی مدعی شد: «ژنرال قاسم سلیمانی هزاران آمریکایی را در برهه‌ای از زمان کشته یا به شدت مجروح کرده بود و در حال برنامه‌ریزی برای کشتن تعداد بیشتری بود، اما گرفتار شد!».

وی در ادامه ادعاهای خود، افزود: «او مستقیم و غیرمستقیم مسئول مرگ میلیون‌ها نفر بود از جمله تعداد زیادی از معترضان اخیر که در ایران کشته شدند. در حالی که ایران هیچ وقت نمی‌تواند به آن اعتراف کند اما سلیمانی در داخل این کشور منفور و مورد ترس بود».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادعایی خلاف آنچه که امروز توسط میلیون نفر از مردم ایران به نمایش گذاشته شد، گفت: «آنها (ایرانی‌ها) ذره‌ای به اندازه‌ای که سرانشان به جهان بیرون نشان می‌دهند، ناراحت نیستند. او (سردار سلیمانی) باید سال‌ها قبل از میان برداشته می‌شد».

وی همچنین در توئیت دیگری مدعی شد: «ایالات متحده برای سالیان متمادی، سالیانه میلیاردها دلار به عراق داده است. به غیر از این، ما کارهای بسیار دیگری نیز برای این کشور انجام داده‌ایم. مردم عراق دوست ندارند که تحت سیطره ایران باشند و ایران آن‌ها را کنترل کند اما در نهایت این انتخاب خود آن‌هاست. در پانزده سال اخیر ایران کنترل بخش‌های بیشتری از عراق را به دست آورده است. مردم عراق از این مسئله خوشحال نیستند. این ماجرا پایان خوشی نخواهد داشت.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید