تولسی گابارد با اشاره به ترور سردار سلیمانی؛ ترامپ قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است

کدخبر: ۳۱۹۳۷۱
اقتصادنیوز: تولسی گابارد کاندیدای دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ ریاست‌جمهوری آمریکا روز جمعه با انتقاد شدید از تصمیم ترامپ برای ترور و شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این اقدام نقض قانون اساسی آمریکا به حساب می‌آید.
تولسی گابارد با اشاره به ترور سردار سلیمانی؛ ترامپ قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایرنا؛  روزنامه واشنگتن تایمز، گابارد کاندیدای دموکرات از ایالت هاوایی در مصاحبه با شبکه فاکس گفت: ترامپ با اقدام جنگی قانون اساسی آمریکا را نقض کرده است.  

وی افزود: از آنجا که این اقدام جنگی بدون هیچ گونه مجوز یا اعلام جنگ از کنگره صورت گرفته است در نتیجه نقض صریح قانون اساسی آمریکا است.  

گابارد در ادامه تاکید کرد: این حمله (ترور سردار قاسم سلیمانی) اقدامات متقابل را تشدید کرده و پاسخ جدی ایران را به همراه خواهد داشت و ما را بیشتر و بیشتر در این باتلاق فرو خواهد برد.  

نماینده کاندیدای دموکرات گفت: من  بارها و مدت‌ها پیش گفته‌ام که جنگ با ایران باعث می‌شود جنگ در عراق و حتی افغانستان مانند پیک نیک به نظر برسد.  

خانم گابارد پیش از ترور قاسم سلیمانی و به دنبال افزایش اعتراضات در مقابل سفارت آمریکا در بغداد در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: مشکلاتی که سیاست خارجی و اقدام نظامی هیجانی و غیرمعقول ترامپ این بار در عراق به نمایش در آمد.  

وی تأکید کرد: حمله نظامی ترامپ به عراق «یک اقدام هیجانی، کوته‌بینانه و فاقد اهداف راهبردی بود. این مساله منجر به محاصره سفارت ما و تضعیف روابط ما با دولت و مردم عراق شد.  

گابارد هشدار داد: خدمت به منافع عربستان سعودی و گروه‌هایی مانند القاعده، ما را به درون باتلاقی عمیق‌تر و عمیق‌تر در خاورمیانه می‌برد. اگر رییس جمهوری شوم به نوکری‌مان برای عربستان/القاعده پایان می‌دهم.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید