درخواست آلمان برای گفت‌وگو با ایران

کدخبر: ۳۱۹۵۲۸
اقتصادنیوز: روزنامه «بیلد آم زونتاگ» شنبه شب گزارش داد؛ «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به دنبال گفت‌ وگوی مستقیم با ایران برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه است.
درخواست آلمان برای گفت‌وگو با ایران

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرناماس در مصاحبه با این روزنامه اظهار کرد: ما در روزهای آینده در سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و در همکاری با شرکای منطقه‌ای از جمله گفت‌ وگو با ایران هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا از تشدید تنش جلوگیری شود.

وزیر خارجه آلمان افزود که وی با همتایان انگلیسی و فرانسوی خود، «جوسپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا تماس‌های نزدیکی دارد.
ماس همچنین گفت که به رغم افزایش تنش‌ها در منطقه، خواهان ادامه استقرار حدود ۱۲۰ نظامی آلمانی در عراق است. وی اضافه کرد: مبارزه با داعش به نفع آلمان است.
این در حالی است که آمریکا و متحدانش آموزش نیروهای عراقی را به حال تعلیق در آورده‌اند.
پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق را به همراه هشت نفر دیگر در مسیر فرودگاه بغداد ترور کرده و به شهادت رساندند.
صدها هزار نفر از مردم شهرهای مقدس کاظمین، نجف، کربلا و نیز بغداد، شنبه در آیین تشییع پیکر شهدای مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنان حضور یافتند و با سر دادن شعارهایی با محتوای قدرشناسی از مجاهدت‌های این شهیدان تشکر و قدردانی خود را از فداکاری آنان در راه آزادی عراق از دست داعش و تروریست‌ها اعلام کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید