مرثیه سیدحسن‌نصرالله برای شهادت قاسم سلیمانی

کدخبر: ۳۱۹۶۶۱
اقتصادنیوز؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسم ویژه شهادت قاسم سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی»، با بیان اینکه حاج قاسم از جوانی دنبال شهادت بود، تاریخ شهادت حاج قاسم را آغاز مرحله‌ای جدید خواند.
مرثیه سیدحسن‌نصرالله برای شهادت قاسم سلیمانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در مراسمی که امروز (یکشنبه) در ضاحیه بیروت به مناسبت شهادت سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق برگزار شد، سخنرانی کرد.

وی گفت: امروز ما مراسم بزرگداشتی برای فرمانده‌ای جهادی ، اسلامی ، جهانی و بزرگ بر پا کرده‌ایم؛ یعنی حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ج.ا. ایران و حاج ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی و عراق و شهدایی که همراه آنان بودند. طبعا روزی که این اتفاق افتاد آغاز تاریخی جدیدی است؛ نه برای ایران بلکه برای کل منطقه .

نصرالله ادامه داد: در ابتدا اجازه بدهید که کمی از حال شخصی خودم در این خصوص بگویم، جمعه که این اتفاق افتاد حاج قاسم به هدف و آرزوی خود رسید. حاج قاسم به هدف خودش رسید. همیشه در یادواره شهدا گفته‌ام که شهادت نزد فرماندهان و شهدا هدفی شخصی است، حاج قاسم از جوانی دنبال شهادت بود. بخصوص در دوران اخیر، او و ابومهدی همیشه در میادین جنگ و در میان شلیگ گلوله‌های متعدد بودند.

وی تصریح کرد: بسیاری از شب‌ها که یاد شهدا می‌کرد، سر در گریبان می‌برد. او میگفت که از شدت شوق لقاء الله و دیدار شهداء سینه‌اش تنگ می‌شود،بسیار مشتاق پیوستن به کاروان شهدا بود.

سید حسن نصرالله سپس اعلام کرد: من از جنوب بیروت از ضاحیه به خانواده حاج قاسم و نزدیکانش و بخصوص به همسر مکرمه و فرزندانش می‌گویم که پدرتان نهایت آرزویش را دست یافت که هدف و عشق و آرزوی او بود.

وی ادامه داد: در خصوص ابومهدی هم همینطور است، او اخیرا به ضاحیه آمد ، دیدار کردیم و در آخرین دیدار گفت که به نظر می‌رسد نبرد با داعش به پایان نزدیک شده و هر کس که باید شهید می‌شد ، شهید شد . برای من دعا کن که عاقبت من هم شهادت باشد؛ به همسر و دختران گرامی او هم می‌گویم که با آنها همدردی می‌کنیم.

نصرالله گفت: در فرهنگ ایمانی ما شهادت یکی از دو امر نیک است (پیروزی یا شهادت) است. بهترین چیزی که می‌توانیم به آن برسیم شهادت در راه خداست. نهایت کاری که دشمن می‌تواند در حق ما بکند این است که ما را بکشد و شهادت برای ما بهترین هدف است.

شهادت مبارک حاج قاسم و حاج ابومهدی و مجاهدان ایرانی و عراقی باشد، این شهادت بزرگ و این عاقبت به خیری زیبا در مکتب امام حسین (علیه السلام) و زینب (سلام الله علیها) مبارکشان باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید