چرا علی دایی پیشنهادهای مربیگری را رد می‌کند؟

کدخبر: ۳۱۹۸۲۳
اقتصاد نیوز: مربیان فوتبال ایران برای حضور در هر تیمی، حتی تیم های لیگ یکی و دویی، سر و دست می شکنند و این یک روال طبیعی است. همه دوست دارند سری در سرها داشته باشند و در گوشه‌ای از این فوتبال نیم بند مشغول به کار شوند. با این همه انکار این نکته که علی دایی یکی از پرطرفدارترین مربیان حال حاضر فوتبال ایران است (با وجود پیشنهادهای پیاپی به او) کار راحتی نیست.
چرا علی دایی پیشنهادهای مربیگری را رد می‌کند؟

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از سایت خبر ورزشی، این روزها هر تیمی دوست دارد نیمکت فنی خود را به دایی بسپارد؛ به ویژه تیم هایی که که در رقابت‌های لیگ برتر دچار بحران شده‌اند و بدشان نمی‌آید از شخصیت کاریزماتیک علی دایی به نفع خودشان بهره‌برداری کنند. دایی اما زیر بار نمی‌رود و همه پیشنهادها را رد می‌کند. از تیم‌های تازه وارد در لیگ برتر بگیرید (مثل گل‌گهر سیرجان) بگیرید تا تیم‌های متمول مثل تراکتور و تیمی مانند ذوب‌آهن که همین دیروز دایی رسماً برای حضور در آن عذرخواهی کرد. دایی برای نپذیرفتن این پیشنهادها، هر بار بهانه‌ای دارد؛ اصلی‌ترین بهانه او دوری از تهران است که نمی‌تواند کار و زندگی‌اش را رها کند. حجم فعالیت‌های اقتصادی دایی به قدری است که رفتن به شهرستان برایش دشوار است. البته این بهانه‌ی تازه نیست و دایی همیشه گفته نمی‌تواند پیشنهاد تیم‌های شهرستانی را بپذیرد.

منهای آنچه گفته شد طبعاً علی دایی برای مربیگری و پذیرش مسئولیت یک تیم بی میل نیست؛ اما به نظر می‌رسد او دنبال موقعیت‌های مناسب‌تر است و برای مربیگری هم عجله‌ای ندارد. به جز پرسپولیس که یکی از پیشنهادهای سال‌های آینده دایی بی‌گمان خواهد بود، تیم‌هایی مانند سایپا و پیکان که در تهران هستند، در حال حاضر مربی دارند و در نتیجه خبری از حضور دایی در چنین تیم‌هایی نیست. پرسپولیس هم درگیر ماجراهاش با کالدرون است و بعید به نظر می‌رسد این مربی آرژانتینی به همین سادگی این تیم را رها کند. او تقاضای مربیگری در هیچ کدام از تیم‌های شهرستانی را هم نمی‌پذیرد و البته نکته مهم و مستتر، وضعیت تیم ملی ایران است. پیشنهادی که به گفته دایی هنوز به او ارائه نشده و در صورتی که از برانکو ایوانکوویچ ناامید شوند، شاید سراغی از علی دایی بگیرند.

دایی می‌داند دیر یا  زود یک پیشنهاد خوب و قابل قبول برایش از راه می‌رسد و او در شرایط مناسب روی نیمکت یک قابل بحث می‌نشیند. عجله نداشتن برای قبول مربیگری تیم‌هایی که او پیشنهاد مدیرانش را قاطعانه رد کرده احتمالاً به همین دلیل است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید