انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از چراغ‌سبز به سرمایه‌گذاران خارجی سیگار

کدخبر: ۳۲۰۰۱۸
اقتصادنیوز: دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور گفت: فرمول ناقص مالیات دخانیات ؛ چراغ سبزی برای سرمایه گذاران خارجی تولید کننده سیگار است.
انتقاد دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات از چراغ‌سبز به سرمایه‌گذاران خارجی سیگار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمدرضا مسجدی صبح سه شنبه در جلسه مدیران جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات که با موضوع بررسی مالیات بر دخانیات برگزار شد اظهار داشت: ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با ملت شریف ایران به مناسبت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و محکوم کردن این ترور ناجوانمردانه گفت: سردار سلیمانی مزد سال‌ها رشادت و فعالیت بی چشم‌داشت و دلیرانه خود را گرفت و به آرزوی خود که همان شهادت و پیوستن به همرزمانش بود رسید.

وی در ادامه با اعلام اینکه سازمان امور مالیاتی بدون در نظر گرفتن فرمول ناکارآمد محاسبات مالیات بر سیگار شرایط را برای مافیای دخانیات فراهم نموده، گفت: افزایش ۳۳ درصدی درآمد مالیات دخانیات در سال ۹۹ باعث شده این مابه‌التفاوت فقط مربوط به افزایش قیمت سیگار برای مصرف‌کنندگان باشد و بر درصد مالیات تأثیری نداشته که آن هم به‌طور صحیح و کامل محاسبه نگردیده، لذا همچنان فرمول ناقص و معیوب محاسبه مالیات سیگار با توجه به درصدهای در نظر گرفته‌شده کمتر از ۲۵ درصد نرخ خرده‌فروشی می‌باشد.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات اظهار داشت: طبق معاهده جهانی کنترل دخانیات مصوب مجلس شورای اسلامی می‌بایست این رقم به ۷۵ درصد قیمت خرده‌فروشی برسد و به جای ۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده، این مبلغ باید به حداقل ۴ برابر این رقم تغییر یابد.

مسجدی گفت: در حال حاضر دوسوم سود حاصل از صنعت و تجارت دخانیات همچنان به جیب تولیدکننده، واردکننده و شرکای خارجی آن‌ها می‌رود و بیت‌المال همچنان از آن محروم می‌باشد که همین انگیزه حضور جدی سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث و توسعه کارخانجات تولید سیگار در کشور را در پی داشته و علیرغم تحریم دارو و کالاهای اساسی توسط دولت غاصب آمریکا، همواره چراغ سبز برای این صنعت روشن است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اشاره داشت: پول کثیف مافیای دخانیات در سطح جهانی هزینه اقدامات ناجوانمردانه من‌جمله ترور شخصیت‌های تأثیرگذار نظیر سردار عزیز و رهبر نهضت مقاومت منطقه سپهبد دلیر حاج قاسم سلیمانی می‌شود که خود جای تأمل دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید