ماجرای نامه فرماندهی نظامی آمریکا به عراق

کدخبر: ۳۲۰۰۳۸
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق روز سه شنبه در نشست کابینه دولت اعلام کرد: فرماندهی نظامی آمریکا نسخه دومی از نامه خود را برای ما ارسال کرد که با نسخه انگلیسی نامه اول تطابق داشت اما ترجمه عربی نامه فرماندهی آمریکا در یکی از قسمت ها بر خلاف نسخه انگلیسی بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، عبدالمهدی گفت: آنچه که من در پارلمان درباره توصیه به خروج نیروهای خارجی گفتم، تنها راه حل است.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق افزود: ما باید برای رسیدن به بهترین شیوه اجرای تصمیم خروج نیروهای خارجی رایزنی کنیم.

وی با اشاره به اقدام های خلاف توافق امنیتی آمریکا در عراق گفت: ماموریت نیروهای خارجی در عراق بُعد دیگری به جز از بین بردن داعش پیدا کرده است.

عبدالمهدی اضافه کرد: میان سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ بدون حضور نیروهای خارجی زندگی کردیم. ما هیچ نیت خصمانه ای علیه هیچ کسی نداریم و می خواهیم روابط مثبتی با همه داشته باشیم.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق همچنین از همه طرف ها خواست تا برای تقویت قدرت دولت عراق اقدام کنند.

وی  به نامه اخیر ارتش آمریکا درباره خروج نیروهای این کشور از عراق که در رسانه های منتشر شده نیز پرداخت و گفت: ما نامه ای از طرف آمریکا دریافت کردیم که در آن درباره خروج نیروهای این کشور از عراق صحبت شده بود و پس از ساعاتی گفتند که اشتباه رخ داده است.

عبدالمهدی اضافه کرد: فرماندهی نظامی آمریکا نسخه دومی از نامه خود را برای ما ارسال کرد که با نسخه انگلیسی نامه اول تطابق داشت اما ترجمه عربی نامه فرماندهی آمریکا در یکی از قسمت ها بر خلاف نسخه انگلیسی بود.

نخست وزیر دولت پیشبرد امور در عراق روز دوشنبه نیز با بیان اینکه ارتش این کشور اکنون از گذشته قوی تر و تجربه کافی و لازم را کسب کرده است، افزود: گذر کشور از شرایط دشوار کنونی مستلزم وحدت مردم و مسوولان، اولویت دادن به منافع عالی کشور و نگرانی از امنیت، ثبات و حفظ حاکمیت ملی است.

پارلمان عراق روز یکشنبه با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

پارلمان عراق همچنین خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

نمایندگان پارلمان عراق در ادامه خواستار تقدیم شکایت رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت علیه آمریکا شدند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد روز جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید