وزیر دفاع انگلیس:

ایران در برابر انگیزه تلافی کردن مقاومت کند

کدخبر: ۳۲۰۰۴۱
وزیر دفاع انگلیس از تهران خواست که در برابر انگیزه تلافی کردن به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در اقدام تروریستی آمریکا، مقاومت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بن والس وزیر دفاع انگلیس که در مجلس عوام این کشور سخنرانی می‌کرد، درباره وعده انتقام به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی توسط آمریکا، گفت که دولت این کشور از ایران می‌خواهد که رفتاری عادی داشته و باشد و در برابر انگیزه تلافی کردن، مقاومت کند.

او در این راستا گفت: هیچ یک از ما خواهان درگیری نیستیم، هچ یک از ما نمی‌خواهیم که شهروندان، دوستان و متحدانمان به خطر بیافتند.

وزیر دفاع انگلیس با پیروی از موضع اصلی این کشور در برابر این اقدام تروریستی آمریکا، اظهار کرد که توضیح «قانونی بودن یا نبودن» این اقدام، به عهده آمریکاست، اما «واضح است که موقعیت دفاع از خود بوده است».

او همچنین بیان کرد که در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی در اثر حمله پهپادی آمریکا دولت انگلیس «اقداماتی  فوری» برای حفاظت از شهروندان انگلیسی و منافع این کشور در خلیج فارس انجام داده است.

وی همچنین گفت:فکر نمی‌کنم توافق هسته‌ای با ایران از بین رفته و دولت انگلیس به سختی در حال همکاری با فرانسه و آلمان است تا این توافق از بین نرود.

او تاکید کرد: ما فکر نمی‌کنیم این توافق مرده است و معتقدیم که هنوز شانس وجود دارد و تلاش خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم برغم اتفاقاتی که در جریان است در بلندمدت بهترین راه حل حاصل شود.

بن والس همچنین گفت:انگلیس می‌خواهد نیروهایش را در عراق نگه دارد اما اگر بغداد از ما بخواهد که از عراق خارج شویم ما نیروهایمان را از عراق خارج خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد:ما به حاکمیت عرضی عراق احترام خواهیم گذاشت. اگر آنها از ما بخواهند ما این کشور را ترک کنیم این حق آنهاست و ما به آن احترام خواهیم گذاشت.

به گزارش ایسنا، سردار شهید قاسم سلیمانی، روز ۱۳ دی در حمله پهپادی آمریکا به خودروی او در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

این اقدام تروریستی آمریکا منجر به افزایش بیش از پیش تنش در منطقه شده است.

مجید تخت روانچی نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه پی. بی. اس، در این باره گفت: ما گفته‌ایم که باید اقدامات لازم را انجام دهیم، باید انتقام بگیریم. این که این اتفاق، چه موقع، چگونه و کجا اتفاق خواهد افتاد، در آینده شاهد آن خواهیم بود. اما باید بر این واقعیت تاکید کنیم که تمایلی به جنگ با آمریکا یا هر کشور دیگری نداریم. ما کشوری صلح‌جو هستیم اما در عین حال، نمی‌توانیم ساکت بنشینیم. باید به تقاضای جمعی مردم در ایران پاسخ دهیم. مطمئنم که شما تصاویر مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران را دیده‌اید. میلیون‌ها نفر از مردم در تهران به خیابان آمده بودند و تمامشان خواهان انتقام هستند. ما نمی‌توانیم نسبت به تقاضای عموم مردممان بی تفاوت باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید