بیانیه دفتر عبدالمهدی درباره حمله موشکی سپاه به عین‌الأسد

کدخبر: ۳۲۰۱۸۷
اقتصادنیوز؛ عادل عبدالمهدی، دفتر نخست‌وزیر مستعفی عراق امروز- چهارشنبه- بیانیه‌ای را درباره حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی «عین الاسد» و «اربیل» صادر کرد.
بیانیه دفتر عبدالمهدی درباره حمله موشکی سپاه به عین‌الأسد

به اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق با انتشار بیانیه‌ای درباره بمباران موشکی ایران در دو پایگاه «عین الاسد» و «اربیل» نوشت: «پس از نیمه شب چهارشنبه پیام رسمی شفاهی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردیم که پاسخ ایران به ترور شهید قاسم سلیمانی آغاز شده یا اندکی بعد آغاز خواهد شد و این حمله به اماکن حضور ارتش آمریکا در بغداد محدود خواهد بود اما این مواضع مشخص نشد». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «درست همزمان با این پیام،‌ طرف آمریکایی در حالی که موشک‌ها بر جناح ویژه نیروهای آمریکا در دو پایگاه عین الاسد در استان الانبار و حریر در استان اربیل و مواضع دیگر  فرو می‌بارید، با ما تماس گرفت».

این بیانیه افزوده است: «طبیعتا ما به محض دریافت خبر حمله به فرماندهان نظامی عراق برای اتخاذ تدابیر احتیاطی لازم آماده‌باش اعلام کردیم».

در این بیانیه آمده است: «تا این لحظه خبری از خسارت جانی نیروهای عراق ما گزارش نشده است». 

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در این بیانیه تأکید کرد: «فرمانده کل نیروهای مسلح از همان زمان حمله تا این لحظه تحولات را پیگیری کرده و تماس‌های داخلی و خارجی لازم را در تلاش برای اتخاذ موضع مناسب و عدم ورود به جنگ که بدون تردید، عراق و منطقه نخستین قربانیان آن خواهند بود، برقرار کرده است».

این بیانیه توضیح داده است: «دولت عراق در عین حال که هر نوع نقض حاکمیت  یا حمله  به اراضی خود را نمی‌پذیرد، به تلاش‌هایش برای جلوگیری از تشدید تنش و احترام همه به حاکمیت عراق و عدم عبور از آن و عدم در معرض خطر قرار گرفتن مردم کشورش ادامه می‌دهد». 

بیانیه دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق همه را به خویشتن‌داری، عقل‌گرایی و پای بندی به منشورهای بین‌المللی و احترام به کشور عراق و تصمیمات دولت این کشور و کمک به آن برای عبور از این بحران خطرناک که عراق، منطقه و جهان را به جنگی فراگیر و ویرانگر تهدید می‌کند، دعوت کرده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید