حذف خبر «عقب‌نشینی نظامیان آمریکا» از کویت؛ خبرگزاری رسمی هک شده بود

کدخبر: ۳۲۰۲۱۳
اقتصادنیوز: خبرگزاری رسمی کویت (کونا) دقایقی بعد از انتشار خبر عقب نشینی نظامیان آمریکایی از این کشور از زبان فرمانده نیروهای آمریکایی در کویت ، این خبر را حذف و ادعا کرد که این خبر به دلیل هک شدن حساب کاربری این خبرگزاری در شبکه توئیتر منتشر شده است.
حذف خبر «عقب‌نشینی نظامیان آمریکا» از کویت؛ خبرگزاری رسمی هک شده بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، خبرگزاری کونا در خبری که از سوی الجزیره ، العربیه ،‌المیادین ، خبرگزاری اسپونیک و شمار دیگری از منابع خبری نقل شد به نقل از وزیر دفاع کویت اعلام کرد: فرمانده نیروهای آمریکایی در کویت ابلاغ کرده که نظامیان آمریکایی طی سه روز آتی پایگاه نظامی «عریفجان» را ترک می کنند.

در خبری که به نقل از وزیر دفاع کویت منتشر شد آمده است: پیام فرمانده نیروهای آمریکایی مبنی بر ترک پادگان را دریافت کردیم . تصمیم عقب نشینی نیروهای آمریکایی غافلگیرانه بود و ما در تماس با پنتاگون هستیم.

دیروز (‌سه شنبه ) شبکه های خبری گزارش دادند: مرکز فرماندهی ائتلاف بین‌المللی که آمریکا فرماندهی آن را برعهده دارد به صورت موقت از عراق به کویت منتقل شد.

در همین راستا، دوشنبه شب نیز خبرگزاری فرانسه سندی را منتشر کرد که نشان می‌داد ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به سرکردگی آمریکا به ارتش عراق اعلام کرد، با احترام به حاکمیت عراق و درخواست پارلمان و دولت بغداد، ظرف روزها و هفته‌های آینده، جابجایی نیروهای خود را آغاز می‌کند.

بدنبال انتشار این خبر، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با بیان این‌که واشنگتن برنامه‌ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد، مدعی شد: نامه‌ منتشر شده در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق غیر دقیق است.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون جانشین الحشد الشعبی شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک دهها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی دهها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید