ابراز نارضایتی پوتین و اردوغان از ترور سردار سلیمانی

کدخبر: ۳۲۰۲۲۰
اقتصادنیوز: رییسان جمهوری روسیه و ترکیه در بیانیه‌ای مشترک ترور سردار سپهد شهید قاسم سلیمانی را اقدامی در جهت تضعیف امنیت و ثبات منطقه ارزیابی کرده و خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیر شدند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که به ترکیه سفر کرده است، پس از دیدار با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری این کشور بیانیه‌ای مشترک صادر کرد.

دو طرف در این بیانیه درباره اقدام آمریکا در ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی و همراهان او گفتند: ما این اقدام را در جهت تضعیف کردن امنیت و ثبات منطقه ارزیابی می‌کنیم.

پوتین و اردوغان همچنین درباره حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی عین الاسد در عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، افزودند: به باور ما، تبادل حملات و استفاده از زور از سوی هر طرفی کمکی به یافتن راه حل برای مشکلات پیچیده خاورمیانه نمی‌کند؛ بلکه منجر به چرخه‌ جدیدی از بی‌ثباتی شده و در نهایت به منافع همه آسیب می‌زند.

رییسان جمهوری روسیه و ترکیه تاکید کردند که "همواره مخالف مداخله خارجی در اقدام نظامی یک‌جانبه" بوده‌اند و از طرف‌های درگیر می‌خواهند که خویشتن‌دار باشند.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دی دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون جانشین الحشد الشعبی و همراهان آن‌ها شد، روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد امروز از شلیک ده ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق خبر داد.

براساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه انقلاب اسلامی ده‌ها موشک زمین به زمین به این پایگاه آمریکایی اصابت کرده است.

به دنبال این اقدام ایران که مطابق با اصل ۵۱  منشور سازمان ملل متحد صورت گرفته است، آمریکا در روزهای اخیر اقدام به خارج کردن نیروهای خود از پایگاه‌های مختلف در منطقه کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید