ائتلاف آمریکایی درباره ماهیت قانونی مصوبه اخراج از عراق توضیح خواست

کدخبر: ۳۲۰۳۲۴
اقتصادنیوز : ائتلاف آمریکایی که مدعی مقابله با داعش است امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، نیاز به توضیح بیشتر درباره ماهیت قانونی مصوبه پارلمان عراق در زمینه اخراج نیروهای بیگانه از خاک عراق دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، ائتلاف آمریکایی ضد داعش در بیانیه‌ای با اشاره به فعالیت‌هایی که در عراق تعلیق کرده که شامل تعلیق آموزش و حمایت از عملیات‌های ضد داعش است، عنوان کرد: ائتلاف ضد داعش در حال حاضر فعالیت‌های نظامی خود را در عراق به حالت تعلیق درآورده و بر حمایت از پایگاه‌های عراقی که میزبان نیروهای ائتلاف هستند، متمرکز است.

ائتلاف ضد داعش تاکید کرد: ائتلاف تلاش‌هایش را بر پنج زمینه متمرکز می‌کند و این به رغم تعلیق فعالیت‌های نظامی در شرایط کنونی است.

طبق بیانیه ائتلاف، فعالیت‌ها به طور طبیعی در زمینه مبارزه با تبلیغات منفی داعش، تحقق ثبات و خشکاندن منابع مالی آن ادامه می‌یابند.

در این بیانیه مطرح شده است: ما منتظر توضیح بیشتر از جانب عراق درباره ماهیت قانونی و تاثیر مصوبه اخیر پارلمان عراق بر نیروهای خارجی هستیم که اجازه ادامه حضور در عراق ندارند.

ائتلاف می‌افزاید: منافع مشترک تمام شرکای ائتلاف از جمله عراق این است که مقابله با داعش تداوم یابد.

پارلمان عراق در پنجم ژانویه رای به اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور داد؛ حکمی که دولت را ملزم می‌کند به حضور نیروهای خارجی در عراق پایان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید