قیمت طلا امروز 9 دلار کاهش یافت

کدخبر: ۳۲۰۳۳۲
اقتصادنیوز : پس از اینکه سرمایه‌گذاران به این نتیجه رسیدند اقدام و تنشی از سوی آمریکا وجود ندارد، اقدام به یکجافروشی فلز زرد در بازار کردند که باعث شد قیمت 9 دلار در هر اونس کاهش یابد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی بیش از یک درصد کاهش یافت و از افزایش‌های روزهای اخیر که به بیشترین میزان 7 سال گذشته رسیده بود، فاصله گرفت. این افزایش در روزهای گذشته به دلیل انتظار برای افزایش تنش‌ها بین ایران و آمریکا رخ داد، در حالی که اکنون موضع هر دو طرف ملایم‌تر شده است.

امروز قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 9 دلار کاهش به قیمت 1547 دلار معامله شد. قیمت فلز زرد در کمترین زمان 1539.5 دلار و در بیشترین زمان 1559.3 دلار معامله شد. قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 83 دلار و نسبت به یک سال گذشته 253.8 دلار با افزایش مواجه شد.

در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره کاهش 17 سنتی داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 17.9 دلار به فروش رفت. فلز گرانبهای پلاتینوم 6 دلار افزایش داشت اما فلز پالادیوم با کاهش 10 دلاری مواجه شد.

ایلیا افتیواک، یک تحلیل‌گر ارشد ارز در دیلی‌فاکس اعلام کرد: پس از نشانه‌هایی که از سوی کشور آمریکا بروز یافته و نیز به این دلیل که  ایران ظاهرا به دنبال اقدام فوری دیگری نیست، راحتی در بازار بیشتر احساس می‌شود.

وی گفته است: ما شواهدی مبنی بر اقدام فوری نمی‌بینیم و البته این هم درست نیست که اصلا اتفاقی نمی‌افتد.

بر اساس این گزارش، در روزهای گذشته  که تنش‌های منطقه بیشتر شد، طلا به عنوان نقطه امن سرمایه‌گذاری مورد توجه سرمایه‌گذاران بود. معمولا فلز زرد در شرایط ابهام اقتصادی مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرد. قیمت این فلز بیش از 2.4 درصد از اوایل روز چهارشنبه افزایش یافته بود و قیمت به بیش از 1600 دلار در هر اونس رسیده بود که بیشترین قیمت 7 سال گذشته محسوب می‌شد اما پس از آنکه روز چهارشنبه ترامپ اعلام کرد لزوما به دنبال پاسخ نظامی برای حمله موشکی ایران نیست، یکجا فروشی طلا در بازار افزایش یافت و قیمت را پایین کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید