امام‌جمعه تهران: امنیتی که حاصل سازش باشد پایدار نیست/ از برکت خون شهیدسلیمانی رونق معنوی خاصی به جامعه داده شد

کدخبر: ۳۲۰۴۶۷
اقتصادنیوز؛ محمدجواد حاج علی‌اکبری، خطیب جمعه موقت تهران با اشاره به چهل سال تلاش شهید سپهبد قاسم سلیمانی در عرصه مجاهدت و مقاومت گفت: یکی از کارهای خوب ایشان این بود که حلقه‌های مقاومت را به هم متصل کرده و یک زنجیره طلایی از نیروهای مقاومت ایجاد کرد و همچنین تدابیر عالی و راهبردهای فرماندهی رهبری را به هوشیاری و دقت در منطقه اجرا کرد و در نتیجه همه این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها امنیت را در منطقه ارتقا و فرهنگ مقاومت را گسترش داد و تبدیل به سردار امنیت شد، البته امنیتی که نتیجه مقاومت فعال است زیرا امنیتی که حاصل سازش باشد پایدار و قابل اتکا نخواهد بود.
امام‌جمعه تهران: امنیتی که حاصل سازش باشد پایدار نیست/  از برکت خون شهیدسلیمانی رونق معنوی خاصی به جامعه داده شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ محمدجواد حاج علی‌اکبری در نماز جمعه امروز ۲۰ دی ماه ۹۸ ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و هچنین شهادت شهید سپهبد سلیمانی و شهیدای همراه ایشان، ضایعه درگذشت آیت الله رسولی محلاتی را تسلیت گفت و ابراز داشت: آیت الله رسولی محلاتی چهل سال گذشته را به عنوان امین امام و رهبری همواره در خدمت امام و رهبری بودند و در فراز و فرودها هرگز امام و رهبری را تنها نگذاشتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به خدمات آیت الله رسولی محلاتی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از خدمات ایشان تاسیس نهاد نمازجمعه بود و سال‌ها ریاست شورای سیاست‌گذاری را برعهده داشتند و از همین جهت نهاد نماز جمعه و همه نمازهای جمعه در کشور مدیون ایشان است.

حجت الاسلام حاج‌ علی‌اکبری در ادامه ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان باختگان مراسم تشییع شهید سلیمانی در کرمان و همچنین حادثه واژگونی اتوبوس و سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی، برای جان باختگان غفران الهی و خانواده‌های آنان صبر آرزو کرد.

وی همچنین با اشاره به انتصاب سردار قاآنی به سمت فرماندهی سپاه قدس جمهوری اسلامی، گفت: امیدوارم با حضور این بردار عزیز و پرسابقه شاهد تداوم پیروزی‌ها و فتوحات باشیم.

خطیب جمعه تهران در ادامه ابراز داشت: شهید سلیمانی چهل سال در عرصه مقاومت مجاهدت و تلاش کرده و در این راه شجاعت را با تدبیر در آمیخته و همه را در خدمت اخلاص در راه خدا به میدان آورده بود. ایشان توانست در این مسیر در برخی عرصه‌ها حلقه‌های مقاومت را تقویت و در برخی عرصه‌ها حلقه‌های مقاومت را ایجاد کند، یکی از کارهای خوب ایشان این بود که حلقه‌های مقاومت را به هم متصل کرده و یک زنجیره طلایی از نیروهای مقاومت ایجاد کرد و همچنین تدابیر عالی و راهبردهای فرماندهی رهبری را به هوشیاری و دقت در منطقه اجرا کرد و در نتیجه همه این تلاش‌ها و مجاهدت‌ها امنیت را در منطقه ارتقا و فرهنگ مقاومت را گسترش داد و تبدیل به سردار امنیت شد، البته امنیتی که نتیجه مقاومت فعال است زیرا امنیتی که حاصل سازش باشد پایدار و قابل اتکا نخواهد بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به اشتباه بزرگ دستگاه محاسباتی دشمن اشاره و تصریح کرد: دشمن در نتیجه محاسباتی اشتباه و طی اقدامی خصمانه و ناشی از حماقت، سپهید سلیمانی را به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت رساند و این اتفاق با بصیرت امت ما و حضور یکپارچه آن‌ها در مراسم تشییع این شهید بزرگوار به یک نقطه عطف در تاریخ معاصر و تاریخ انقلاب سلامی تبدیل شد.

وی ادامه داد: در نتیجه شهادت شهید سلیمانی و از برکت خون وی آیات شهادت تفسیر شد و رونق معنوی خاصی به جامعه داده شد، از سوی دیگر دستگاه محاسباتی مردم و مسئولین به روزرسانی شد و از درآمیختن اشک و خون یک ائتلاف قلبی و وحدت گفتمانی بی‌نظیر در جامعه فراهم شد. حماسه قدرشناسانه مردم در تشییع شهید سلیمانی رفراندومی برای مقاومت بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در ادامه سخنان خود به اهمیت دشمن‌شناسی تاکید کرد و گفت: سرکرده تروریسم دولتی در آمریکا که مرکز تربیت تروریست‌ها است با نقض آشکار حقوق بین‌الملل یک چهره محبوب منطقه را به شهادت رساند، محصول این اقدام او یک نفرت بی‌نظیر عمومی در دادگاه افکار عمومی جهان شد.

وی با اشاره تعداد زیاد پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه، خاطرنشان کرد: این رژیم سلطه‌گر پایگاه‌های نظامی خیلی زیادی در دنیا دارد اما باید بداند داشتن پایگاه‌های نظامی متعدد به ویژه پایگاه‌های نظامی در منطقه ما نقطه قوت نیست، بلکه نقطه ضعف است.

حجت الاسلام حاج علی‌اکبری در ادامه گفت: دوستان آمریکا و وابستگان آمریکا به شدت در وحشت‌اند و اختلافات در درون آمریکا به شدت افزایش پیدا کرده است، حال رژیم صهیونیستی از همیشه خراب‌تر است و به شیوه‌ای مسخره تلاش کرد تا خود را از این مساله تبرئه کند اما باید بدانند از امروز حضور رژیم صهیونیستی در منطقه دیگر نطقه قوت نیست، از امروز انگیزه انتقام متوجه رژیم پلید و نحس صهیونستی است. انتقام سخت آغاز شده و خون شهید رسواکننده و شب‌شکن است به ویژه اگر سیدالشهدای عرصه مقاومت به صحنه رفته باشد.

امام جمعه موقت تهران به اتفاقات یک هفته اخیر در واکنش به شهادت شهید سلیمانی اشاره کرد و تصریح کرد: مشاهده می‌کنید که انتقام سخت آغاز شده است، از سویی مجلس عراق اخراج نیروهای آمریکایی را تصویب کردند، از سوی دیگر مجلس ما مصوبه خوبی داشتند و دولت نیز بیانیه گام پنجم را در خصوص برجام صادر کرد، اما سیلی آن بود که عزیزان هوافضای سپاه به آمریکا زدند و سایر گروه‌های مقاومت هریک به تنهایی نیز سهم جداگانه‌ای دارند و با آمریکا مقابله خواهند کرد.

خطیب نماز جمعه تهران در پایان بخشی از سخنان خود را به زبان عربی و خطاب به مردم عراق بیان کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید