راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

کدخبر: ۳۲۰۴۹۱
اقتصاد نیوز:​حفظ یک سبک زندگی سالم ، فعال و پر جنب و جوش در طی ماههای هوای سرد اهمیت بسیاری دارد، اما برای دستیابی به این هدف ، باید رابطه پیچیده بین سلامت روده و سیستم ایمنی بدن را درک کنیم. سیستم ایمنی بدن هنگام مبارزه با بیماری می تواند از مواد غذایی بیشترین بهره را ببرد.
راه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از انتخاب، حدود 80 درصد سیستم ایمنی بدن شما در دستگاه گوارش تقویت می شود. مراقبت از سلامت روده شما یکی از مهمترین اقدامات برای حفظ سلامتی ، جذب مواد مغذی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. در اینجا برخی از تقویت کننده های مهم سیستم ایمنی طبیعی ذکر شده است:

پروبیوتیک

این باکتریهای زنده مجاری روده را استعمار کرده و در سلامت روده نقش اساسی دارند، که به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک می کند. حتماً روزانه یک یا دو وعده غذای پروبیوتیک با گزینه های تخمیر شده مانند کفیر ، کیمچی ، کوموچا ، میزو ، ناتو ، ترشی ، ماست ساده و میل کنید. برای ایجاد و حفظ سیستم ایمنی سالم سعی کنید به اندازه کافی بدن خود را آبرسانی کنید.

سیر

سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها و حاوی آلیین ، ترکیبی است که به مبارزه با میکروب ها کمک می کند. هنگامی که سیر خام خرد یا قطعه قطعه شود ، آلیین تبدیل به آلیسین ، ماده فعال و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن می شود.

مکمل های ویتامین D

برای عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن ، به میزان کافی ویتامین D نیاز دارید ، از آنجا که بیشتر ویتامین D از نور خورشید ناشی می شود ، ما توصیه می کنیم روزانه یک ویتامین D3 مصرف کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید