کلید قفل‌ خانه را با موبایل ارسال کنید!

کدخبر: ۳۲۰۴۹۶
اقتصاد نیوز:یک شرکت فرانسوی در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از قفل‌های هوشمندی رونمایی کرد که قابلیت برنامه‌ریزی دارند.
کلید قفل‌ خانه را با موبایل ارسال کنید!

به گزارش اقتصاد نیوز، استارتاپ فرانسوی "نتاتمو"(Netatmo) در نمایشگاه CES ۲۰۲۰ از یک محصول جدید رونمایی کرد. این محصول، قفل هوشمند نتاتمو است که روی در نصب می‌شود.

نتاتمو در مقایسه با بسیاری از قفل‌های هوشمند، این محدودیت را ندارد که برای باز کردن آن یا از تلفن همراه و یا از کلید فیزیکی استفاده شود؛ زیرا هر دو قابلیت را در خود جای داده است. کاربر مجبور نیست کاملا بر یک سیستم مبتنی بر رمز و یا تلفن همراه تکیه داشته باشد.

کلید این قفل نیز یک کلید سنتی نیست؛ بلکه مبتنی بر یک اپلیکیشن است و کاربر می‌تواند آن را به دقت برنامه‌ریزی کند. برای مثال، اگر کلید گم شود، کاربر می‌تواند با کمک اپلیکیشن تلفن همراه نتاتمو آن را غیرفعال کند. همچنین امکان استفاده از این کلید برای درهای گوناگون از جمله در ورودی و در پشتی خانه و یا در دفتر کار وجود دارد.

کاربری که از کلیدهای دیجیتال استفاده می‌کند، می‌تواند به اندازه‌ مورد نظر خود مهمانانی را دعوت کند و به آنها اجازه باز کردن در با کلید دیجیتال یدکی را بدهد. مالک خانه می‌تواند دعوت خود را برای مهمانان ارسال کند و بدین ترتیب از اینکه مهمانان کلید دارند، مطمئن باشد.

کاربر با این روش می‌تواند اجازه دستیابی به قفل را برای مهمان طی مدت مورد نظر خود مشخص کند و پس از این مدت نسبت به غیرفعال کردن کلید دیجیتال اقدام کند.

نتاتمو موفق شده تاییدیه‌هایی را برای قفل خود دریافت کند که نشان می‌دهند این قفل می‌تواند در برابر حملات فیزیکی و الکترونیکی مقاومت داشته باشد. این شرکت مخصوصا در قفل خود از بلوتوث استفاده می‌کند و وای‌فای را به کار نمی‌برد تا قفل مستقیما به اینترنت متصل نباشد و داده‌های آن در بخش ذخیره قفل ذخیره شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید