سایت اسرائیلی: حمله سپاه به پایگاه آمریکایی احتمالا تلفات داشت

کدخبر: ۳۲۰۵۳۰
تارنمای اسرائیلی «دبکا» روز جمعه در گزارشی، به حمله موشکی بامداد چهارشنبه ایران به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» پرداخت و نوشت: این حمله احتمالاً تلفاتی داشته‌ و «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا حقیقت این ماجرا را نگفته است.
سایت اسرائیلی: حمله سپاه به پایگاه آمریکایی احتمالا تلفات داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دبکا گزارش داده است که، سخنرانی روز پنجشنبه رییس‌ جمهوری آمریکا، حقیقت و حجم ویرانی را درباره هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی‌ عین‌الاسد در عراق توضیح نداد و ترامپ درباره تخریب ساختمان‌ها که با موفقیت به وسیله دهها فروند موشک‌ صورت گرفت، حرفی نزد.

این تارنمای صهیونیستی با اشاره به تصاویر هوایی که شرکت ماهواره ای تجاری «پلنت لبز اینک» از «عین الاسد» منتشر کرده، نوشته است: پنج ساختمان با دقت عالی هدف قرار گرفته و تخریب شد و این چیزی بود که رییس جمهوری آمریکا به آن اشاره‌ای نکرد و مدعی شد که هیچ خسارتی به نیروهای نظامی‌ اش وارد نیامده است.

بر اساس این گزارش، تصاویر هوایی نه تنها روایتی متفاوت از صحبت های ترامپ را به ما می‌گوید، بلکه نشان می‌دهد که ایران توانسته قدرت موشکی خود را بسیار توسعه دهد.

دبکا در ادامه افزوده است که احتمال وقوع خسارت‌های جانی در میان نیروهای آمریکایی حاضر در عین‌الاسد وجود دارد؛ به خصوص آنکه طرف ایرانی نیز از کشته شدن ۸۰ نیروی آمریکایی در دو پایگاه عین‌الاسد و الحریر در عراق خبر داده است.

نویسنده این گزارش در ادامه سؤال کرده که چرا دونالد ترامپ هیچ اشاره ‌ای به ناتوانی سامانه دفاع موشکی در رهگیری و انهدام موشک‌ های ایرانی نکرد.

این رسانه همچنین با زنهار به مقامات رژیم صهیونیستی، نوشت که پس از جنگ کره در سال ۱۹۵۰ به این سو، برای نخستین بار بود که یک پایگاه آمریکایی به طور مستقیم هدف قرار می‌گیرد.

در این گزارش آمده است که این حمله موشکی ایران، آن‌ها را بزودی به سمت حمله به اهداف اسرائیلی پیش می‌برد و تل‌آویو می‌بایست با دقت، نتایج و آثار حمله به پایگاه عین‌الاسد را مورد ارزیابی قرار دهد.

در واکنش به اقدام تروریستی روز جمعه ۱۳ دیماه جاری دولت «دونالد ترامپ» که منجر به شهادت سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» معاون جانشین الحشد الشعبی شد، سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه با شلیک ده‌ها موشک بالستیک، پایگاه عین‌الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی در استان الانبار عراق و پایگاه الحریر در نزدیکی شهر اربیل کردستان عراق را بمباران کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید