با اعلام دریافت نامه ای از ظریف؛

اتحادیه اروپا از شفاف سازی ایران درباره حادثه هواپیما استقبال کرد

کدخبر: ۳۲۰۶۸۲
اقتصادنیوز : مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام اینکه نامه ای از وزیر خارجه ایران در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی دریافت کرده است از شفاف سازی تهران در این خصوص استقبال کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام خبر دریافت نامه‌ای از سوی محمدجواد ظریف در خصوص سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران، شفاف سازی ایران در این باره را حائز اهمیت دانست.

جوزف بوریل در صحفه توئیتر خود نوشت: در مورد پرواز PS752 نامه‌ای از وزیر خارجه ایران دریافت کردم. اینکه ایران در خصوص این حادثه غم انگیز شفاف سازی کرد و قول انجام تحقیقات کامل و مناسب را داد حائز اهمیت است.

وی افزود: لازم است هر اقدامی نیاز است انجام شود تا چنین فاجعه‌ای دیگر اتفاق نیفتد. به تمام کسانی که عزیزان خود را از دست دادند، تسلیت می‌گویم.

گفتنی است صبح چهارشنبه یک هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی پس از بلند شدن از فرودگاه امام خمینی تهران در حوالی شاهدشهر شهریار سقوط کرد. در این حادثه تمام ۱۷۹ مسافر و خدمه پرواز که اغلب دارای تابعیت ایرانی-کانادایی بودند؛ جان خود را از دست دادند.

ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع سایر کشورها، از خطای انسانی پیش آمده عذرخواهی کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید