روحانی: در کنار قطر خواهیم ماند

کدخبر: ۳۲۰۷۹۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در مقطعی برخی از کشورهای منطقه علیه قطر محدودیت‌هایی ایجاد کردند اما ایران براساس وظایف همسایگی، تاریخی و دوستی خود عمل کرد، در کنار قطر بود و در کنار قطر خواهد ماند.
روحانی: در کنار قطر خواهیم ماند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهادریاست‌جمهوری، حسن روحانی عصر امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، دوست و همسایه تاریخی و حسن همجواری بین ما برقرار بوده است. در سال های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها تحریم‌هایی علیه قطر به وجود آوردند در کنار قطر بودیم و در آینده هم در کنار قطر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در دیدار امروز تصمیمات مهمی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ کردیم، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور روابط بسیار خوبی است. در زمینه اقتصادی، تجاری و همچنین روابط علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی داریم.
رییس دولت دوازدهم ادامه داد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، دو کشور در همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و فناوری در همه زمینه‌ها به توافق برسند.
روحانی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالیانه تشکیل شود، تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کنیم.
وی با اشاره به امنیت منطقه‌ای خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت امنیت منطقه به ویژه امنیت راه‌های آبی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان تصمیم گرفتیم رایزنی‌ها و همکاری‌های بیشتری برای امنیت کل منطقه داشته باشیم.
رییس جمهوری اضافه کرد: برای این سفر و حضور امیر قطر در ایران اهمیت قائلیم و امیدواریم شاهد مناسبات وسیع‌تر دو کشور و به نفع دو ملت و کل منطقه باشیم.
روحانی همچنین گفت: امیدواریم این سفر تاثیر بسیار مفیدی برای دو کشور داشته باشد و بار دیگر از سفر امیر قطر و حضور در ایران تشکر می‌کنم.
شیخ تمیم بن حمدآل ثانی امیر قطر ظهر امروز با استقبال رضا اردکانیان وزیر نیرو وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار گرفت.
وی امروز همچنین با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی هم دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید