مهم‌ترین رکوردهای جهان در سال ۲۰۱۹

کدخبر: ۳۲۰۷۹۸
اقتصاد نیوز:در سال ۲۰۱۹، رکوردهای جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان به ثبت رسید. بانک جهانی در گزارشی با ارائه آمار و ارقام به مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته پرداخته است.

به گزارش اقتصاد نیوز، سال گذشته میلادی رکوردهای مختلی (مثبت و منفی) از سوی کشورهای جهان ثبت شد. این روند در نتیجه تغییر سیاست‌های بین‌المللی از جمله جنگ‌های تجاری میان قدرت‌های بزرگ، پیشرفت‌های مربوط به فناوری و شکشته شدن اتحاد میان کشورها به‌وجود آمد.

 بانک جهانی با ارائه آمار و ارقام بر روی برخی از آنها متمرکز شده است. در ادامه گزارش به برخی از مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته اشاره شده است.

آمار و ارقام بانک جهانی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۹، در کشورهای تانزانیا، تاجیکستان، جمهوری کنگو، چاد، قرقیزستان، چین، هند، مولداوی، جمهوری دموکراتیک کنگو، بورکینافاسو، اندونزی، ویتنام، اتیوپی، پاکستان و نامیبیا سطح فقر کاهش یافته است.

۷۳۶ میلیون نفر بر روی کره زمین از فقر شدید رنج می‌برند. بر اساس گزارش بانک جهانی، نیمی از این افراد در پنج کشور زندگی می‌کنند: هندف نیجریه، جمهوری دموکراتیک کنگو، اتیوپی و بنگلادش.

بخش خدمات که در اوایل دهه ۲۰۰۰ بیشترین استخدام نیروی کار را به خود اختصاص داده بود، حالا ۴۹ درصد از کل مشاغل در سطح جهان را در اختیار دارد. در کشورهای کم‌درمد سهم بخش خدمات تولید شغل ۲۶ درصد و در کشورهای پردرآمد ۷۵ درصد است.

در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی مادرید، حامیان محیط زیست اعتراض خود را نسبت به روند کند اقدام سیاستمداران دنیا برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ابراز کردند. اعتراضات دیگری در واکنش به گرانی حامل‌های انرژی و مواد غذایی در دیگر نقاط جهان رخ داد.

ارقام مربوط به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که حدود یک میلیون گونه گیاهی جانوری از حدود هشت میلیون گونه در معرض انقراض قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار در سال ۲۰۱۸ تعداد آوارگان در جهان به ۷۰٫۸ میلیون نفر رسیده است. حدود ۳۰ میلیون نفر از این افراد پناهنده، ۴۱٫۳ میلیون نفر آوارگاه داخلی و ۳٫۵ میلیون نفر پناهجو هستند.

براساس ارقام گزارش شده در سال ۲۰۱۹ ، تعداد آوارگان در سال ۲۰۱۸ به ۷۰٫۸ میلیون نفر رسیده است. حدود ۳۰ میلیون نفر از این پناهندگان ، ۴۱٫۳ میلیون آواره داخلی و ۳٫۵ میلیون پناهجو هستند.

سرعت انقلاب دیجیتال در برخی از مناطق جهان بسیار آرام است. در حالی که استفاده از اینترنت در تمامی نقاط در حال افزایش است، اما دسترسی به پهن‌باند در صحرای جنوب آفریقا دشوار است.

۸۹ درصد از جمعیت جهان در حال حاضر به برق دسترسی دارند. بیشترین پیشرفت مربوط به جنوب آسیا و آفریقا و کشورهایی چون بنگلادش، کنیا و میانمار مربوط می‌شود.

بر اساس شاخص توسعه جهانی، کارگران در مقایسه با دهه ۱۹۹۰ سه برابر بیشتر به رشد اقتصادی کشورشان کمک می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، در سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد افرادی که به بیماری سرخک مبتلا شدند، سه برابر شد. در تاریخ پنج نوامبر، ۴۱۳ هزار و ۳۰۸ مورد مبتلا به سرخک گزارش شد که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر در جمهوری دموکراتیک کنگو زندگی می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید