هشدارهواشناسی به مردم بوشهر؛ احتمال آبگرفتگی معابر عمومی /ارتفاع موج دریا تا ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد

کدخبر: ۳۲۰۸۰۰
اقتصادنیوز:بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد از اواخر وقت امروز به تدریج از سرعت وزش باد بر روی دریا کاسته می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  فردا شرایط جوی و دریایی در سطح استان به نسبت آرام باشد، اما در روز سه شنبه با عبور امواج ناپایدار از تراز میانی جو ضمن افزایش پوشش ابر و وقوع بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق در برخی نقاط استان (به ویژه بر روی دریا و نوار ساحلی)، سرعت وزش بادهای شمال غربی نیز تا اوایل وقت چهارشنبه بر روی خلیج فارس و در سطح استان افزایش می یابد، بنابراین طی این مدت خلیج فارس متلاطم پیش بینی می شود.

بر اساس پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی آسمان استان صاف تا قسمتی همراه با وزش باد و طی امشب تا صبح فردا در برخی نقاط وقوع پدیده مه و جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی و بر روی دریا طی امروز و امشب ۱۲ تا ۳۸ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

همچنین ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق جنوبی امروز ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و در فاصله از ساحل گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر است.

فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۵۸ دقیقه بامداد، مد اول دریا ساعت ۱۰:۰۶ ، جزر دوم ساعت ۱۴:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۰:۵۸ می باشد.

افزایش سرعت باد و پوشش ابر، رگبار باران و رعد و برق

در اطلاعیه شماره ۳۹ روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ۹۸ و در توصیف وضعیت جوی و دریایی مورد انتظار آمده است:  بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی جوی، طی روز سه شنبه ۲۴ دی ماه با عبور موجی ناپایدار از تراز میانی جو، ضمن افزایش سرعت باد و پوشش ابر وقوع بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید گاهی رگبار باران و رعد و برق (عمدتاً بر روی دریا، نوار ساحلی و مناطق شرقی استان) پیش بینی می شود.

بر این اساس

نوع مخاطره:  وزش باد نسبتاً شدید، مواج و متلاطم شدن دریا، بارش باران و احتمال ریزش تگرگ.
مدت زمان:  روز سه شنبه (۱۳۹۸/۱۰/۲۴) تا اوایل وقت چهارشنبه (۱۳۹۸/۱۰/۲۵)
منطقه اثر:  خلیج فارس و سطح استان (عمدتاً نوار ساحلی و مناطق شرقی استان)

اثر مخاطره:
-    از ظهر سه شنبه (۱۳۹۸/۱۰/۲۴) تا اوایل وقت چهارشنبه (۱۳۹۸/۱۰/۲۵): به سبب وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا شمال شرقی افزایش ارتفاع موج دریا
-    روز سه شنبه (۱۳۹۸/۱۰/۲۴): به سبب بارش باران گاهی رگبار باران و رعدوبرق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی

توصیه:
-  به سبب وزش باد نسبتاً شدید و تلاطم دریا، از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری طی این مدت اجتناب شود.
- به سبب بارش باران و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی، ضمن اقدامات پیشگیرانه جهت عدم اختلال در ترددهای شهری، نسبت به حفاظت از محصولات کشاورزی نیز اقدامات لازم اندیشیده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید