تلاقی نگاه سلطان جدید عمان و ولیعهد امارات، سوژه فضای مجازی شد؛

واکنش گسترده به یک عکس جنجالی +تصویر

کدخبر: ۳۲۰۹۶۰
اقتصادنیوز؛ انتشار عکس دیدار «محمد بن زاید» ولی‌عهد امارات با «هیثم بن طارق» سلطان جدید عمان، واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی برانگیخته است.
واکنش گسترده به یک عکس جنجالی +تصویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ برخی گزارش‌های خبری حاکی است، اقدامات مخرب امارات در سال‌های اخیر کشور کم حاشیه عمان را نیز در بر گرفته و دیدار ولی‌عهد ابوظبی با سلطان جدید این مسئله را به اذهان یادآوری کرد.

 

به نوشته وبگاه وطن سرب، عکس این دو، موضوع تیم‌های جاسوسی اماراتی در عمان را بار دیگر در اذهان زنده کرده است.

«نظام المهداوی» سردبیر رووزنامه الکترونیک «وطن» در واکنش به این تصویر نوشت: «نگاه‌ها همه چیز را بر ملا می‌کند؛ سلطان جدید عمان از اقدامات شیطانی محمد بن زاید که عمان نیز از آن در امان نبوده، بی خبر نیست...».

او در توئیت دیگری افزود: «محمد بن زاید هسته‌های جاسوسی را در عمان پراکنده و حاکمیت این کشور را نقض کرده است و در فکر کودتا در عمان بود و اکنون در مساجد امارات برای روح سلطان قابوس نماز غائب برگزار می‌کند. این کار نه از روی حب و دوستی، بلکه در جهت تلاش برای کشاندن جدید عمان به هم‌پیمانی با ابوظبی است».

«کریستین اولریچسن» پژوهشگر اندیشکده آمریکایی پیکر نیز نوشت که این عکس هزار حرف با خود دارد.

«بوغانم» خبرنگار معروف قطری نیز نوشت که نگاهها سخنان زیادی دارند.

«محمد عبدالله المسمری» فعال و شاعر یمنی نیز نوشته است: «گویی نگاههای سلطان جدید می‌گوید: «شر خودت و جاسوسانت را از ما دور کن. خدا خیرت دهد».

دولت عمان در ژانویه ۲۰۱۱ یک شبکه جاسوسی گسترده اماراتی کشف کرد. این شبکه جاسوسی قصد ضربه به دولت عمان و نهادهای دولتی و نظامی را داشت.

در اسفند سال گذشته نیز «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان از کشف و دستگیری یک تیم جاسوسی وابسته به یکی از کشورهای همسایه عمان خبر داد و بدون نام بردن از کشوری گفت: «چنین اتفاقاتی میان همسایگان رخ می‌دهد.»

یک ماه پس از آن یک خبرنگار عمانی به نام «مختار الهنائی» در صفحه توئیتر خود نوشت که دادگاه کیفری در مسقط پنج اماراتی و یک عمانی را به جرم جاسوسی محکوم کرده است. او نوشت که به دلیل محرمانه بودن جلسات، اطلاعی از احکام صادر نشده ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید