۹ مهمان جنجالی و دردسرساز صدا و سیما +تصاویر

کدخبر: ۳۲۱۴۲۶
اقتصاد نیوز:در روزهای گذشته، پخش برنامه‌های شبکه افق، حاشیه‌‌های متعددی را به وجود آورده و هدف واکنش‌های منفی مخاطبان تلویزیون و کاربران فضای مجازی بوده است.
۹ مهمان جنجالی و دردسرساز صدا و سیما +تصاویر

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از روزنامه خراسان، محمدصادق کوشکی، نادر طالب ‌زاده و زینب ابوطالبی، سه چهره‌ای بودند که به تازگی به عنوان مهمان در این شبکه حاضر شده‌ و اظهارنظرهای جنجالی داشته‌اند. به بهانه حواشی این سه چهره، درباره مهمان‌های دردسرساز سال‌های اخیر تلویزیون نوشته‌ایم.

سخنان توهین آمیزمهمان «جهان‌آرا»

محمدصادق کوشکی در برنامه «جهان آرا»، درباره این که نباید 40 سال خدمات سپاه را نادیده گرفت، صحبت کرد و بدون نام بردن از رخشان بنی‌اعتماد که فراخوانی برای تجمع و عزاداری برای جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی منتشر کرده بود، حرف‌های توهین‌آمیزی بیان کرد. مسئولان و صنوف سینمایی به این حرف ها اعتراض کردند. با این حال کوشکی دیروز در مصاحبه‌ای گفت در آن ویدئو، منظورش قتل بوده، نه تجاوز به یک خانم. سند حرفش را نیز این گونه بیان کرده که در آن برنامه در حال صحبت درباره گروهک ریگی بوده و به داعش اشاره‌ای نکرده است.دیروز همچنین اعلام شد شبکه افق به خاطر دعوت از وی که نامزد انتخابات مجلس است، تذکر گرفته است.مدیر روابط عمومی صداو سیما گفت: به نظر می رسد بررسی دوباره صلاحیت این کارشناس در شورای نگهبان قابل پیگیری باشد.

 			 				 					۹ مهمان دردسرساز تلویزیون

سخنان عجیب نادر طالب‌زاده

علاوه بر محمدصادق کوشکی، نادر طالب‌زاده هم دیگر مهمانی بود که درروزهای اخیر درشبکه افق سخنانی جنجال‌برانگیز به زبان آورد. او با اشاره به سانحه سقوط هواپیما و حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، گفت: «از این اتفاقات ده تا دیگر هم بیفتد، در مقابل آن اتفاق اصلی هیچ است.» او که معمولاً اظهارنظرهای جنجالی بر زبان نمی‌آورد، در ادامه صحبت‌های خود گفت که نباید صحنه را گم کنیم و تصویر بزرگ تر را فراموش کنیم. صحبت‌های او نیز مانند سخنان محمدصادق کوشکی، واکنش‌ اعتراضی و انتقادی مخاطبان را در پی داشت. درباره او، ظاهراً ماجرا به انتقادهای کاربران ختم شد و طالب‌زاده در برابر اعتراض مردم و جنجال‌ها واکنشی نداشت.

توصیه زینب ابوطالبی به مخالفان

دو شب بعد، انتشار گسترده ویدئوی صحبت‌های زینب ابوطالبی، جنجال تازه‌ای را رقم زد؛ جنجالی که از دو مورد قبلی پر دامنه تر بود.او در میان صحبت‌هایش با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی، ضمن تردید برای ابراز نظرش در برنامه، گفت: «اگر کسی اعتقاد ندارد، جمع کند از ایران برود، برود همان جایی که رفاه دارد.» واکنش‌های منفی مخاطبان دربرابر صحبت‌های او، از همان ابتدای انتشار بریده این برنامه، آغاز شد و تا روز گذشته هم ادامه داشت. فراوانی این واکنش‌ها باعث شد ابوطالبی دیروز با انتشار ویدئویی، توضیح دهد که این برنامه مربوط به قبل از حادثه سقوط هواپیمای اوکراین بوده و از مردم ایران عذرخواهی کرد.

زوج عجیب «هزار راه نرفته»

یکی از تازه‌ترین مهمانان جنجالی، مربوط به برنامه «هزار راه نرفته» است که ماه رمضان امسال از شبکه دو پخش شد. در این برنامه یک زوج درباره بازگشت به زندگی و ترک فضای مجازی، سخنان پندآموزی گفتند اما پس از این که تصاویر این زوج در اینستاگرام، در فضای مجازی منتشر شد، معلوم شد که آن‌ها برخلاف گفته‌هایشان، از این فضا دور نیستند. علاوه بر این، دعوت از خانمی که تصاویر بدون حجابش در فضای مجازی وجود داشت، از سوی یک برنامه تلویزیونی واکنش کاربران را به دنبال داشت. ناهید شریفی تهیه‌کننده برنامه این اتفاق را به ضبط برنامه، قبل از تصمیم دوباره آن‌ها برای بازگشت به فضای مجازی توجیه کرد.

پدر و پسر جنجالی در «فرمول یک»

مهرماه سال گذشته، برنامه «فرمول یک» میزبان پدری بود که فرزندش به بیماری سرطلان مبتلا بود. این پدر ادعا کرد کلیه‌اش را برای تامین مخارج درمان فرزندش فروخته و احساسات بسیاری از مخاطبان را جریحه‌دار کرد. تا این که مدیرعامل انجمن خیریه بیماران کلیوی گفت که این پدر سه سال قبل از تولد فرزندش، کلیه خود را به مبلغ 3.5 میلیون تومان فروخته! روابط عمومی موسسه محک نیز اعلام کرد که درمان کودک سال 95 قطع شده است. در نهایت وزارت بهداشت از ورود دادستانی به ماجرا خبر داد و قرار شد کمک‌های میلیاردی به این خانواده به درمان بیماران مبتلا به سرطان اختصاص یابد.

آرایشگر جنجالی در «حالا خورشید»

اواخر فروردین ۹۷، خانمی از زلزله‌زدگان سرپل ذهاب که در فاصله کوتاهی پس از زلزله، در چادر آرایشگاه زده بود، مهمان «حالا خورشید» بود و با رضا رشیدپور درباره شرایط سختی زندگی‌اش در کانکس و چادر صحبت کرد. بعد از این برنامه، یک رسانه ویدئویی از خانه این خانم منتشر کرد که کاملاً سالم بود. این ویدئو نشان می‌داد خانم آرایشگر چندان شرایط سختی هم ندارد و در چادر زندگی نمی‌کند! بعد از موج واکنش‌های کاربران، رشیدپور در برنامه «حالا خورشید» ضمن انتقاد از ضبط این ویدئو، تقصیر را متوجه مهمان و روایت غیردقیق او دانست و به طور رسمی از مخاطبان عذرخواهی کرد.

تسلا و ولوو خواهان کودک نابغه

برنامه «حالا خورشید» مانند بسیاری از برنامه‌های تلویزیون بی‌حاشیه نبوده است. در یکی از قسمت‌های برنامه که دی‌ماه سال 96 پخش شد، یک کودک 11 ساله نخبه به نام حسین عطایی مهمان «حالا خورشید» بود. این کودک گفت که تا به حال اختراعاتی را به ثبت رسانده و در زمینه طراحی خودرو کار کرده است. اما ادعای جنجالی او درباره پیشنهاد کار از سوی شرکت تسلا و ولوو بود که در نهایت از سوی این دو شرکت در فضای مجازی تکذیب شد. پس از حواشی این ماجرا، پدر او در تماس تلفنی با «حالا خورشید» گفت استخدام او در پروسه خط تولید تکذیب شده اما ایده و استعداد او برای سال‌های آینده حمایت می‌شود.

توهین میناوند به استقلالی‌ها

مرداد سال ۹۶، مهرداد میناوند در برنامه پرحاشیه «من و شما»، در واکنش به نمایش تصویر احمدرضا عابدزاده گفت: «عقاب! واقعا عقاب همین است. یعنی دیگر پنگوئن و این چیزها نداریم!» او با این سخن و واکنش بعدش، به مهدی رحمتی، دروازه‌بان و کاپیتان تیم استقلال توهین کرد که هدف توهین برخی کانال‌های هواداری پرسپولیس در فضای مجازی قرار ‌گرفت. نتیجه این شد که رحمتی به طور رسمی از میناوند شکایت کرد. پس از این اتفاق مهرداد میناوند، ضمن عذرخواهی از مهدی رحمتی، گفت که شوخی کرده است و حرف بدی هم نزده، اما در هر صورت محکوم به پرداخت جریمه نقدی شد.

مهمان پرحاشیه «ماه عسل»

برنامه «ماه عسل» در دعوت از مهمانان جنجالی سابقه‌دار است. خرداد سال ۹۷، یاسمن اشکی در این برنامه حاضر شد و از خطر وجود یک بیماری به نام اچ‌پی‌وی گفت. او در این برنامه توضیح داد که قصد دارد برای تولید واکسن این بیماری پول جمع کند. طولی نکشید که مردم برای تهیه این واکسن دو میلیارد کمک کردند اما پس از پخش برنامه، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد، نیازی به جمع‌آوری پول از مردم نیست و قوه قضاییه هم وارد ماجرا شد، تا این که مشخص شد، یک موسسه خصوصی رانتی، طی قراردادی از یاسمن اشکی خواسته اقدامات فرهنگی و مالی برای تامین هزینه‌های تولید واکسن انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید