فرانسه ناو هواپیمابر به غرب آسیا می‌فرستد

کدخبر: ۳۲۱۴۲۷
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور فرانسه امروز پنجشنبه از قصد این کشور برای اعزام ناو هواپیمابر به منطقه غرب آسیا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه امروز (پنجشنبه) از قصد این کشور برای اعزام یک ناو هواپیمابر به منطقه غرب آسیا خبر داده است. 

خبرگزاری «رویترز» به نقل از ماکرون نوشته فرانسه قصد دارد ناو «شارل دو گل» و گروه ضربت همراه آن را از ژانویه تا آوریل در خاورمیانه مستقر کند. 

ماکرون در یک سخنرانی به مناسبت سال نو میلادی برای ارتش فرانسه گفت: «این ناو هواپیمابر از ژانویه تا آوریل ۲۰۲۰ از عملیات‌های نظامی Chammal (عملیات فرانسه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش) حمایت خواهد کرد و پس از آن روانه اقیانوس اطلس و دریای شمال خواهد شد.»

خبرگزاری رویترز نوشته تصمیم فرانسه در شرایطی اتخاذ شده که پاریس نگران است شدت گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا مبارزه با گروه تروریستی داعش را تضعیف کند. 

«امانوئل ماکرون» از چندی پیش هم ایده تشکیل ارتش واحد اروپایی را مطرح کرده و در نخستین گام پیشنهاد کرده بود که ائتلافی دریایی متشکل از کشورهای اروپایی و شرکای این کشورها تشکیل شده و در خلیج فارس گشت‌زنی کند.

این ائتلاف، از ائتلافی که واشنگتن با مشارکت ۶ کشور در خلیج فارس به راه انداخته، مجزاست، اما به گفته وزیر دفاع فرانسه میان دو ائتلاف هماهنگی و تماس برقرار خواهد بود تا از ایمنی تردد اطمینان حاصل شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید