عقب‌نشینی یک نماینده عضوجبهه پایداری از پیشنهاد ممنوعیت فعالیت هنرمندان منتقد

کدخبر: ۳۲۱۴۴۳
اقتصادنیوز: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: صحبتی از ممنوع‌الکاری اهالی سینما مطرح نشده و تلاش همه بر این است کسی از قطار انقلاب اسلامی پیاده نشود.

به گزارش اقتصادنیوز نصرالله پژمانفر پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به تعابیر نادرست از صحبت های اخیر وی، عنوان کرد: صحبت من این بود که حمایت‌ها از اهالی فرهنگ و هنر مربوط به هنرمندانی است که در چارچوب نظام، باری را جهت ایجاد آرامش و رفع بحران ها بردارند. طبیعی است هر فردی نقطه نظراتی دارد و این به معنای نادیده گرفتن نظرات متفاوت در جامعه هنری نیست اما اگر در این راه جریان‌سازی خاصی جهت تضعیف نظام صورت گیرد، اتفاق خوبی نیست.  

وی با اشاره به التزام حداکثری جامعه فرهنگی هنری به چارچوب نظام و نقش آفرینی ها و خلق آثار درخور توجه درباره دفاع مقدس در سینمای ایران، عنوان کرد: تلاش ما این است که کسی از قطار انقلاب و کشور پیاده نشود و همه را باید حمایت کرد و هر کسی ظرفیتی دارد و سعه صدر درباره اختلاف سلیقه ها نیز باید وجود داشته باشد و در عین حال باید مراقبت کنیم حرکت ها از چارچوب نظام خارج نشود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بحث ممنوع‌الکاری هنرمندان منتقد از سوی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من این را نگفتم؛ من تأکید کردم حمایت ها به سمت کسانی باشد که در چارچوب نظام، برای حل مسائل و بحران ها کمک می کنند و ظرفیت های خود را در این بخش قرار می دهند. امروز هم اعلام می کنم در جامعه باید با استفاده از ظرفیت های هنر و سینما کمک کنیم تا بحران های جامعه برطرف شود و ناخواسته به این بحران ها اضافه نکنیم.  
پژمانفر عنوان کرد: اگر کسی باری به دوش جامعه اضافه کند، نباید انتظار داشته باشد که در حمایت ها در اولویت باشد. مجلس تأکید دارد حمایت ها به سمت کسانی باشد که به حل بحران های جامعه کمک می کنند و اعتبارات محدود در اختیار کسانی قرار گیرد که در راه حل مسائل جامعه قدم بر می دارند.  
وی گفت: نگاه حمایتی اگر باشد به هنرمندانی است که برای رفع بحران ها از طریق هنر و سینما کمک می کنند. در عین حال، صحبت و حرفی از ممنوع‌الکاری اهالی فرهنگ و هنر در مجلس مطرح نبوده و نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید