کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید به فرانسه ارسال شود

کدخبر: ۳۲۱۵۷۴
نخست وزیر کانادا از دولت ایران خواست تا داده‌های ضبط شده مربوط به پرواز و کابین خلبان هواپیمای اوکراینی را که در پی خطای پدافندی ایران دچار سانحه شد، برای تحلیل و بررسی به فرانسه ارسال کند!
کانادا: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید به فرانسه ارسال شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، «جاستین ترودو » نخست وزیر کانادا روز جمعه با اعلام اینکه اجساد قربانیان سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی باید به زودی به کانادا برگردانده شود، از ایران خواست که داده‌های ضبط شده مربوط به پرواز و کابین خلبان این هواپیما را برای تحلیل و بررسی به کشور فرانسه ارسال کند.

ترودو در یک نشست خبری در شهر اتاوا اظهار داشت که فرانسه یکی از معدود کشورهایی است که از توانایی خوانش جعبه سیاه این هواپیما- که گفته می‌شود به شدت آسیب دیده- برخوردار است.

ترودو در ادامه مدعی شد که «ایران فاقد تخصص فنی و تجهیزات لازم برای تحلیل سریع جعبه‌های سیاه این هواپیماست!»

پیشتر نیز «فرانسوا فیلیپ شامپاین»، وزیر خارجه کانادا در جریان نشست وزرای خارجه 5 کشور پیرامون سقوط هواپیمای اوکراین از ادامه تحقیقات درباره این سانحه خبر داد.

در این نشست که سفارت کانادا در لندن میزبان آن بود، وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که «تاکنون شاهد همکاری ایران بوده‌ایم و در ادامه نیز خوستار ادامه همین همکاری هستیم».

شامپاین با طرح این درخواست که کشورش خواستار اجرای عدالت است، اولین کار را در حال حاضر همکاری برای شناسایی اجساد عنوان کرد و خواستار ادامه همکاری‌ها برای تکمیل فرایند شناسایی اجساد بر اساس استانداردهای بین‌المللی شد.

وزیرخارجه کانادا در ادامه بر همکاری‌ها در ایران در ارتباط با خدمات کنسولی تاکید کرد و در ارتباط با بازگرداندن اجساد، این موضوع را مرتبط با کشورهای متبوع قربانیان دانست و آن را به همکاری دیگر کشورهای دخیل منوط کرد.

به گفته شامپاین، دولت ایران مسئولیت کامل سانحه را پذیرفته و این یک گام بسیار خوب و قابل توجه از سوی تهران است.

وزیرخارجه کانادا در عین حال تحقیقات کامل پیرامون سانحه را یک فرایند طولانی مدت عنوان کرد و بار دیگر بر نیاز کشورش به همکاری با ایران تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک