پایان دوران خودروسازان سنتی

کدخبر: ۳۲۱۸۴۹
​اقتصاد نیوز:صنعت خودرو در حال تغییر است. فورد موستانگ برقی چهار درب تولید می‌کند. جنرال موتورز احتمالاً هامر را به عنوان برند شاسی‌بلند الکتریکی احیا می‌کند. گوگل در حال توسعه خودروهای خودران است. دوران عجیبی است! مدیرعامل گروه فولکس‌واگن هم می‌گوید اگر با روند سریع کنونی تطبیق نیابند شاید به سرنوشت نوکیا تبدیل شوند. خودروسازان گسترش یافته‌اند و آینده آن‌ها می‌تواند در معرض خطر باشد.
پایان دوران خودروسازان سنتی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از پدال، هربرت دایس نگرانی‌ها و تردیدهای خود درباره توانایی فولکس‌واگن در تطبیق با تغییرات پرسرعت دنیای خودرو را ابراز کرده و گفته است:اگر ما با سرعت فعلی ادامه دهیم شرایط بسیار سخت خواهد شد. دوران خودروسازان کلاسیک به سر آمده است.

فولکس‌واگن و دیگر خودروسازان در مسابقه‌ای هستند که شامل تکنولوژی‌های جدید بوده و رقبایی از دیگر بخش‌ها همچون سیلیکون ولی در آن حضور دارند. این شرکت‌ها همیشه روی سوددهی سریع تمرکز ندارند. بالاتر از همه این‌ها، فولکس و سایر خودروسازان با استانداردهای آلایندگی و ایمنی سخت گیرانه تری روبرو می‌شوند و از طرف دیگر مجبور به توسعه هم‌زمان خودروهای خودران، الکتریکی و ارتباطی نیز می‌باشند.

بخشی از برنامه‌ی فولکس‌واگن برای ماندن در کورس رقابت شامل افزایش ارزش خود از 101 میلیارد دلار کنونی به 222 میلیارد دلار می‌باشد. به این ترتیب فولکس‌واگن روی کاهش هزینه‌ها، کم کردن پیچیدگی‌ها و سرمایه‌گذاری روی تکنولوژی‌های جدید تمرکز خواهد کرد. این غول خودروسازی می‌تواند با کارخانه‌های خود در آلمان سرمایه‌اش را حفظ کند. فولکس هزینه‌های صرف شده برای تحقیق و توسعه درباره خودروهای سلول سوختی را کم خواهد کرد و سرویس‌های حمل‌ونقل هم چنین وضعیتی خواهند داشت. دیگر مسیر فولکس می‌تواند تغییر تمرکز از حجم تولید به سوددهی باشد.

چند سال اخیر و به ویژه دوران پس از رکورد اقتصادی سال 2008 نشان داد که چه میزان از تغییرات می‌تواند طی دوره‌ای کوتاه رخ دهد. چنین تغییرات بزرگی در دهه میلادی پیش رو نیز رخ خواهد داد. توسعه هرچه بیشتر خودروهای الکتریکی و خودران اگرچه باعث کاهش آلایندگی و افزایش ایمنی می‌شود اما احتمالاً باعث کاهش تعمیرگاه‌ها و فرصت‌های شغلی در صنعت خودرو نیز خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید