دفتر ریاست جمهوری قبرس:

ترکیه در حال مبدل شدن به کشور دزدان دریایی است

کدخبر: ۳۲۱۸۷۵
دفتر ریاست جمهوری قبرس با انتشار بیانیه‌ای به شدت از ترکیه بابت عملیات اکتشاف گاز در سواحل مدیترانه انتقاد کرد.
ترکیه در حال مبدل شدن به کشور دزدان دریایی است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر ریاست جمهوری قبرس روز یکشنبه در واکنش به عملیات حفاری ترکیه در سواحل مدیترانه، ترکیه را کشور «دزدان دریایی» خواند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» دفتر ریاست جمهوری قبرس با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه گفت: «ترکیه در حال مبدل شدن به کشور دزدان دریایی در شرق مدیترانه است. ترکیه مصمم به اقدام غیرقانونی است که انتخاب کرده است.»

اتحادیه اروپا نیز روز شنبه از کاهش کمک‌های مالی به ترکیه به دلیل عملیات حفاری این کشور نزدیک سواحل قبرس و عملیات نظامی در شمال سوریه خبر داد. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، «پیتر استانو » سخنگوی سیاست خارجی اتحادیه اروپا اوائل روز یکشنبه با تاکید بر لزوم گفت‌ وگوهای سازنده در منطقه گفت که هدف ترکیه عملیات اکتشافی و حفاری بیشتر است و متاسفانه خلاف اهداف منطقه است.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به این سخنان اعلام کرد که ترک‌های قبرس نشین به همان اندازه یونانی‌ها در این زمینه حق دارند.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته میلادی به این سو به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته است. نیروی دریایی ترکیه چندی قبل برای نمایش قدرت به همسایگان خود یک رزمایش در دریای اژه برگزار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید